اخبار فناوری

هوش مصنوعی بازی‌کردن را برای افراد توان‌یاب ساده‌تر می‌کند

هوش مصنوعی به‌منظور ارائه‌ی تجربه‌ای بهتر برای همه‌ی افراد، در حال بهبود دسترسی افراد توان‌یاب به بازی‌های ویدئویی است.

زومیت

جهان هرروز بیشتر از گذشته به فیلم‌های عملی‌تخیلی‌ شبیه می‌شود که سال‌ها پیش ساخته شد‌ه‌اند. دیگر دیدن خودروهای خودران و ربات‌هایی که بسته‌های پستی را جابه‌جا می‌کنند، اتفاق عجیبی نیست. همچنین، فناوری‌های قدرتمند دیگری مانند واقعیت مجازی، بشر امروز را بیش‌ازپیش در دنیای فناوری غوطه‌ور می‌کنند.یکی از فناوری‌های قدرتمندی که امروزه بیش‌از‌پیش در کانون توجه عموم قرار گرفته است، هوش مصنوعی نام دارد که بارها فیلم‌هایی مانند «Her» و «Bicentennial Man» آن را به‌تصویر کشیده‌‌اند. اکنون این فناوری به دنیای بازی نیز نفوذ کرده است و به‌زودی شاهد تغییرات بسیاری در این صنعت خواهیم بود.هوش مصنوعی در حال ایجاد موجی در صنعت بازی است که تنها به خلق دنیایی طبیعی‌تر با رقیبان حرفه‌ای‌تر مربوط نمی‌شود. با این فناوری می‌توان موانع مختلفی را درهم شکست و تجربه‌‌ی گیمینگ را برای همه، خصوصاً افراد توان‌یاب، دردسترس‌تر کرد.در این مقاله، قصد داریم تأثیر مثبت هوش مصنوعی بر بهبود تجربه‌ی گیمینگ افراد معلول را بررسی کنیم؛ پس تا انتهای مطلب همراه زومیت باشید.کپی لینک

پروژه‌ی GameFace و بهبود دسترسی توان‌یابان

یکی از موانع مهم برای گیمرهای توان‌یاب، کنترلرهای سنتی هستند. استفاده از کیبوردها و دسته‌های گیمینگ با دکمه‌های متعددشان اگر برای این افراد غیرممکن نباشد، بسیار دشوار است. هوش مصنوعی قصد دارد این مانع را کنار بزند تا امکان بازی‌کردن برای همه، حتی افراد دچار محدودیت‌های فیزیکی نیز، فراهم شود.چندی پیش، گوگل پروژه‌ای به نام Gameface را رونمایی کرد که ترکیب هوش مصنوعی با ماوس گیمینگ را به‌نمایش می‌گذاشت. این محصول به گیمر کمک می‌کرد تا به‌واسطه‌ی حرکات سر‌و‌صورت، نشانگر کامپیوتر را جابه‌جا کند. این یکی از اولین ابزارهایی بود که هوش مصنوعی را به‌جای توسعه‌دهندگان، مستقیماً در‌اختیار گیمرها قرار داد.هدف پروژه‌ی Gameface تشخیص هرچه دقیق‌تر نقاط روی صورت افراد و ردیابی بهتر حرکات است و Google Mediapipe، مجموعه‌ ابزار پیاده‌سازی هوش مصنوعی، آن را طراحی کرده و در آینده با طیف گسترده‌‌تری از چهره‌ها و حرکت‌های صورت سازگار خواهد بود.این پروژه از لنس کار (Lance Carr) الهام گرفته است؛ استریمر توان‌یاب بازی‌های ویدئویی که از ماوس head-tracking به‌عنوان بخشی از ستاپ گیمینگ خود استفاده می‌کند. پس از نابود‌شدن ماوس مخصوص او در آتش‌سوزی، گوگل وارد عمل شد تا جایگزینی متن‌باز و تنظیم‌پذیر و کم‌هزینه تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا