اخبار فناوری

روش های استپ الکتروموتور با استفاده از اینورتر

یکی از مهم ترین روش های کنترل دور الکتروموتور استفاده از اینورتر می باشد.ایستادن و توقف الکتروموتور خود چالشی بزرگ برای صنعتگران است. برای هر اپلیکیشن بسته به شرایط و حساسیت پروژه روش ایستادن از دور بسیار مهم است. انواع روش استپ استپ با شیب صعودی یا dec استپ به صورت فری و آزاد استپ […]

تکنا

یکی از مهم ترین روش های کنترل دور الکتروموتور استفاده از اینورتر می باشد.ایستادن و توقف الکتروموتور خود چالشی بزرگ برای صنعتگران است. برای هر اپلیکیشن بسته به شرایط و حساسیت پروژه روش ایستادن از دور بسیار مهم است. انواع روش استپ

  • استپ با شیب صعودی یا dec
  • استپ به صورت فری و آزاد
  • استپ با ترمز dc

استپ با شیب نزولی dec

در این روش درایو با کاهش فرکانس  یا اعمال فرکانس منفی تا صفر دور را کم میکند و بعد کلا موتور می ایستد تا زمان استارت مجدد. در این روش شیب کاهش هما نند شیب افزایش قابل کنترل است به صورت دیفالت اکثر برند ها روی 10 یا 20 ثانیه است و هر چقدر این شیب زیاد باشد و تایم کمتر نیاز به مقاومت ترمز و dbu افزایش میابد.

در صورت عدم استفاده از مقاومت ترمز احتمال سوخت درایو وجود دارد فروش اینورتر اصفهان دارای موجوی مقاومت ترمز و dbu میباشددر صورت عدم استفاده از چاپر ترمز یا dbu و همچنین مقاومت ترمز برای دمپ جریان برگشتی نیاز جدی به تعمیر اینورتر اصفهان پیدا میکنید. و با اینورتر یا درایو خود را تعمیر کنید زیرا خازن و igbt حتما میسوزدو

روش بعدی

استپ بصورت free (شفت ازاد)

همان گونه که از اسمش پیداست در لحظه فشار دادن شستی استپ igbt از مدار خارج میشود و شفت الکتروموتور با اینرسی موحود انقدر میچرخد تا بلاخره به ایستد. مزایای این روش در مواردی که استپ ربات گونه در لحظه بخواهیم و از مقاومت ترمز استفات نکنیم با وجود یک گیربکس موتور در جا می ایستد.

مصلا یک کانوایر ار در نظر بگیرید.که به یک گیربکس وصل باشد. از معایب این نوع توقف اگر در اپ های مانند سانتر تهویه هوا اگر تا زمانی که پروانه میچرخد استارت مجدد کنیم ارگ ایجاد میشود و کابل درایو موتور با هم نابود میشود که این نیز راه حل دارد راه حل ان استفاده از قابلبت اسپید سرچ است.

استفاده از روش تزریق جریان Dc به استاتور

با اعمال جریان dc به استاتور ها شفت موتور در جا قفل میکند . توجه داشته باشید که این روش بسیار خطر ناک میباشد.و تایم اعمال و مقدار ولتاژ dc بسیار مهم است و اگر بیش از اندازه استفاده شود با موتور خدا حافظی کنید.

اما مزیت ترمزdc هم در لحظه استارت هم در لحظه استپ مورد استفاده است شاید الان تعجب کرده باشید که چرا لحظه استارت باید ترمز داشته باشیم. شما پروانه فن یک مرغ داری را در نظر بگیرید با جریان طبیعی هوا میچرخد اگر چهت چرخش مخالف جهت استارت باشد احتمال اسیب به شفت و فن ایجاد بسیار زیاد است.

پس در نتجه بهتز است اول ترمز اعمال شود بعد استارت شودبرای فهمیدن این پارامتر کافی است با نمایندگی اینورتر هایتک تماس بگیرید.تمامی پارامتر های مورد نیاز شما را برای راه اندازی پروژه به شما میدهد.حال پروژه هر چه باشد.

salb-techna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا