پیروزی وارثان مارادونا در نبرد علامت تجاری مقابل ساتویکا
شرکت ساتویکا با شکایت وارثان مارادونا دیگر حق ندارد از نماد فوق ستاره سابق فوتبال آرژانتین استفاده کند.

به گزارش ورزش سه، مارادونا در سال 2008 یک علامت تجاری به نام خود برای پوشاک، کفش، خدمات هتلداری و فناوری اطلاعات از اتحادیه اروپا ثبت کرد.
پس از مرگ او در سال 2020، “Satvika” از اداره ثبت اختراعات اتحادیه اروپا درخواست کرد تا بر اساس سندی که در سال 2015 توسط مارادونا صادر شد و به “Satvika” اجازه استفاده تجاری از علامت تجاری را می داد و یک توافق نامه بدون تاریخ دیگر، علامت تجاری را به شرکت منتقل کند.
پس از آن، وارثان مارادونا از اداره ثبت اختراعات خواستند تا معامله ثبت شده در سوابق خود را لغو کند.
اداره ثبت اختراعات اتحادیه اروپا در تصمیمی که سال گذشته صادر شد گفت: “Satvika اسنادی مبنی بر تایید انتقال علامت تجاری به شرکت ارائه نکرده است.”
سپس «ساتویکا» پرونده خود را به دادگاه عمومی لوکزامبورگ، دومین دادگاه عالی اروپا، تسلیم کرد.
از طرف دادگاه، قضات گفتند که “اسناد ارائه شده توسط آن شرکت رسماً واگذاری علامت تجاری به نفع خود را طبق قراردادی که بین دو طرف (ساتویکا) و مارادونا امضا شده است، توجیه نمی کند.
آنها افزودند: علاوه بر این، از آنجایی که مارادونا قبل از ارائه درخواست برای ثبت انتقال مالکیت علامت فوت کرد، ساتویکا نتوانست تخلفات یافت شده را اصلاح کند و نتوانست هیچ مدرک دیگری ارائه دهد.