Take-Two فعلا برنامهای برای اخراج کارکنان ندارد

استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive)، میگوید علیرغم راهاندازی استراتژی برای کاهش هزینهها، این شرکت «فعلاً برنامهای برای اخراج کارکنان» ندارد.
در بیانیهای پس از انتشار نتایج مالی سهماهه سوم سال مالی ۲۰۲۴-۲۵، استراوس زلنیک اظهار داشت که شرکت تیک-تو اینتراکتیو در حال برنامهریزی برای کاهش شدید هزینهها در سراسر تجارت است. زلنیک گفت:
استراتژی ما بر خلاقیت، نوآوری و کارایی استوار است. ما در حال حاضر روی یک برنامه کاهش هزینه قابل توجه در کل کسب و کار خود کار میکنیم تا حاشیه سود خود را به حداکثر برسانیم؛ در حالی که همچنان برای پیشرفت شرکت نیز سرمایهگذاری خواهیم کرد. این اقدامات نسبت به برنامه کاهش هزینه قبلی ما، شدیدتر و قویتر خواهند بود و هدف ما این است که با زمانبندی صحیح انتشار محصولاتمان، به اهرم عملیاتی بیشتری دست یابیم.
«برنامه کاهش هزینه قبلی» که استراوس زلنیک به آن اشاره میکند در فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۱) معرفی شد و شرکت تلاش کرد تا سالانه ۵۰ میلیون دلار پسانداز کند. این امر منجر به ایجاد موجی از اخراجها در ماه بعد شد و کارکنان چندین بخش از جمله انتشارات مستقل Private Division تحت تأثیر قرار گرفتند.
با این حال، در صحبت با IGN، از زلنیک پرسیده شد که آیا برنامه کاهش هزینه جدید شامل اخراج کارکنان نیز میشود؟ همانطور که در سراسر صنعت ادامه دارد؟ زلنیک پاسخ داد:
با اینکه جزئیات برنامه هنوز به طور کامل مشخص نشده، اما اخراج کارکنان فعلاً در دستور کار ما قرار ندارد. باید توجه داشته باشیم که بزرگترین اقلام هزینه ما در واقع بازاریابی است. ما فکر میکنیم که میتوانیم آن را بهینه کنیم. ما همچنین هزینههای شخص ثالث، نرمافزار، فروشندگان دیگر، خدمات عرضه و … را داریم؛ همیشه در آنجا فرصتهایی برای کاهش هزینه پیدا میشود. سختترین کار اخراج همکاران است و ما فعلاً هیچ برنامهای برای آن نداریم.
در یک سالی که از برنامه کاهش هزینه قبلی تیک-تو اینتراکتیو میگذرد، اخراج کارکنان به یک اتفاق مکرر در صنعت بازی تبدیل شده است. از دست دادن مشاغل در سراسر صنعت در سال ۲۰۲۳ گسترده بود و ۹ هزار اخراج تخمین زده شد؛ همچنین به نظر نمیرسد امسال روندی کاهشی را شاهد باشیم.
بر اساس آمار وبسایت هنرمند فنی صنعت بازی، فرهان نور (Farhan Noor)، که از ابتدای سال گذشته در حال پیگیری تعدیل مشاغل تایید شده در صنعت ویدیو گیم بوده است، تعداد تخمینی کل اخراجها در سال ۲۰۲۴ تاکنون به ۵۹۰۰ نفر رسیده.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.