Dragon’s Dogma 2 با نرخ فریم متغیر عرضه خواهد شد

مدیر استودیوی سازنده Dragon’s Dogma 2 نیز همین موضوع را تایید کرده؛ اما وضوح و نرخ فریم در پلتفرمهای مختلف هنوز مشخص نشده است.
در میان شایعاتی مبنی بر قفل شدن بازی Dragon’s Dogma 2 روی ۳۰ فریم بر ثانیه در کنسولها، کارگردان بازی، هیدکی ایتسونو (Hideaki Itsuno)، در توییتی اعلام کرد که این ARPG جهان باز با نرخ فریم متغیر عرضه خواهد شد. از یک طرف، این خبر خوبی برای بازیکنان رایانههای شخصی است؛ زیرا میتواند به معنای دستیابی به +۱۲۰ FPS باشد.
ایتسونو توضیح نداد که آیا نرخ فریم متغیر تنها گزینه است یا حالتهای گرافیکی دیگری نیز وجود دارد. به علاوه ممکن است نرخ فریم متغیر در مقایسه با ۳۰ فریم بر ثانیه مشکلساز باشد؛ زیرا بسته به بهینهسازی میتواند نوسان داشته باشد (مخصوصاً اینکه جهان بازی چهار برابر بزرگتر از نسخه قبلی است). این یکی از دلایلی بود که استودیوی بازیسازی بتسدا (Bethesda) به خاطر آن اصرار داشت که Starfield را روی ۳۰ FPS در Xbox Series X/S قفل کند.
مثل همیشه، باید منتظر جزئیات بیشتر و چگونگی عملکرد بازی در زمان عرضه باشیم. Dragon’s Dogma 2 در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین ۱۴۰۳) برای PS5 ،Xbox Series X/S و PC عرضه میشود.
نظر شما در این باره چیست؟