۹۰% از ایدهها برای ماموریتهای The Witcher 3 توسط سیدی پراجکت رد شدند

یکی از توسعهدهندگان عنوان The Witcher 3 میگوید که سیدی پراجکت رد به منظور انتخاب بهترین ایدهها برای ماموریتهای این بازی، ۹۰% از آنها را رد کرده است.
بازی The Witcher 3 دارای برخی از بهترین ماموریتها در میان بازیهای RPG مدرن است. عمدتاً علت آن به این دلیل است که سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) معمولاً ۹۰٪ از ایدههایی را که مطرح میشود، خودداری میکند. در همین حال، یکی از توسعهدهندگان عنوان مذکور طراحان را تشویق میکند تا تمام ایدههای خود را برای انتخاب بهترینها مطرح نمایند.
چنین تلاشهایی باعث شده است که این بازی به عنوان یکی از بهترین عناوین نقشآفرینی شهرت پیدا کند. به گفتهی سیدی پراجکت رد، دلیل اصلی کیفیت بالای ماموریتهای بازی، دقت و وسواس در انتخاب ایدهها بوده است.
پاول ساسکو (Pawel Sasko)، طراح ارشد ماموریتهای Cyberpunk 2077 که سابقهی کار روی بازی The Witcher 3 را نیز دارد، در مصاحبهای جدید با PCGamer دلیل کیفیت بالای ماموریتهای The Witcher 3 را توضیح داد.
وی در این باره گفت:
یک طراح خوب نسبت پذیرش ایدههای خود را بین ۵ الی ۱۰ درصد میبیند.
او معتقد است که طراحانی با ضریب پذیرش ۱۰ درصد از ایدهها بهترین افرادی هستند که هر تیمی در اختیار دارد. با این حال، حتی چنین طراحانی در نهایت اکثر طرحهای خود را رد شده میبینند. ساسکو تاکید کرد که ایده پشت این رویکرد تشویق طراحان به ارائه تمام ایدههایشان است. در نهایت، ایدهها در یک فیلتر قرار میگیرند و تنها بهترین آنها در بازی ظاهر میشوند.
اگرچه این تکنیک ساده به نظر میرسد، اما تاکنون برای سیدی پراجکت بسیار موثر بوده است. پاول ساسکو میگوید که حتی بهترین طراحان نیز ایدههای بدی دارند، بنابراین برای هیچ طراحی که طرح خود را رد شده ببیند، بیاحترامی محسوب نمیشود.
طراح ارشد ماموریتهای Cyberpunk 2077 در ادامه توضیح داد اغلب فهرستی از ژانرها را به همراه مضامین برای طرحهای نمونه به طراحان ارائه میدهد. سپس طراحان ۵ تا ۲۰ طرح در روز برای او مینویسند که به توسعهدهنده دید خوبی در مورد انتخاب آنها میدهد.