گزارش: Bloodborne سالها پیش برای PC در دست توسعه بود

هنوز ناامیدانه منتظر پورت PC بازی Bloodborne هستیم.
نکات برجسته
- Bloodborne یکی از پرتقاضاترین پورتهای رایانه شخصی پلی استیشن است.
- یک روزنامهنگار سابق میگوید که پورتهای PS5/PC بازی چندین سال پیش در حال توسعه بودند.
- او ادعا میکند که اخیراً چیز زیادی در این باره نشنیده و میگوید که پروژه به حالت تعلیق درآمده است.
Bloodborne هنوز هم یکی از بزرگترین انحصاریهای نسل گذشته به لطف طراحی قوی فرام سافتور (FromSoftware) است. با این حال، تقاضاها برای پورت رایانه شخصی همچنان نادیده گرفته میشوند.
در حالی که در طول این سالها شایعات و گمانهزنیهای زیادی وجود داشته، یکی از روزنامهنگاران مشهور ادعا کرده است که نسخه جدیدی از این بازی واقعاً چندین سال پیش در حال توسعه بوده.
چرا این موضوع اهمیت دارد: افشاگریهای اخیر تأیید کردهاند که استودیوها برای تأیید پورت رایانه شخصی به تلاش زیادی نیاز ندارند. با این حال و با توجه به تمرکز فرام سافتور روی پروژههای دیگر و عدم فعالیت استودیو ژاپن (Japan Studio)، نمیتوان امید زیادی به Bloodborne داشت.
اخیراً در ResetEra به اشتراک گذاشته شد که پورت رایانه شخصی بازی Dreams در حال ساخت بوده، اما توسعهدهندگان این پروژه را لغو کردند.
در نظرات، عمران خان (Imran Khan) که قبلاً عضوی از سایتهای Game Informer و Fanbyte بود، به بحث پیوست و در مورد Bloodborne صحبت کرد. او گزارش مربوط به Dreams را تایید نمود و ادامه داد:
پورت PC/PS5 بازی Bloodborne در نقطهای از زمان در حال توسعه بود.
خالق God of War همچنین اعلام کرد که سال گذشته یک ریمستر از عنوان Bloodborne در دست ساخت بوده.
با این حال، عمران خان چندین سال است که هیچ بهروزرسانی جدیدی در مورد این پروژه دریافت نکرده. این روزنامهنگار همچنین نتوانسته است از منابع خود چیزی در مورد پورت مورد بحث دریافت کند و اظهار داشته که هواداران نباید خیلی منتظر باشند.
با این حال، تعجبآور است که سونی (Sony) بازیهای زیادی را بدون اذعان به موفقیت Bloodborne بازسازی میکند. به تازگی پلی استیشن از نسخه بازسازی شده Until Dawn رونمایی کرد.
این بازی ترسناک بازسازی شده برای PS5 با پورت PC نیز همراه خواهد بود. در جای دیگر، شایعات ادعا میکنند که به زودی اقدام مشابهای در رابطه با Horizon Zero Dawn انجام خواهد شد.
بنابراین، نمونههای ذکر شده نشان میدهند که پلی استیشن بیش از حد مایل به ریمستر عناوین قدیمی است، حتی اگر محبوبترین آنها نباشند.
اخیراً اطلاعات فاش شده پلی استیشن نشان داد که این بازی بیش از ۷.۶ میلیون واحد بر روی PS4 فروخته است و بسیاری بر این باورند که عملکرد تجاری نه چندان درخشان آن دلیل عدم علاقه سونی است. اما شاید هم اینطور نباشد.
عنوان Bloodborne احتمالاً امروز مورد استقبال مخاطبان بسیار بیشتری قرار خواهد گرفت. با موفقیت Elden Ring، استودیوی فرام سافتور محبوبیت زیادی پیدا کرده و به یکی از استودیوهای مورد علاقه صنعت تبدیل شده است.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.