گزارش: انتظار میرود بازیهای AAA کمتری در آینده منتشر شوند

به نظر میرسد افزایش هزینهی توسعه بازیهای AAA و زمان زیاد برای کار بر روی آنها موجب شده است تا ناشران عرضهی این عناوین را در آینده کاهش دهند.
اگر اعتقاد دارید انتشار بازیهای بزرگ نسبت به گذشته کمتر شده است، ظاهراً باید برای بدتر شدن اوضاع آماده باشید. استفن توتیلو (Stephen Totilo)، ژورنالیست صنعت بازی، در وبسایت Game File گزارشی درباره این موضوع منتشر کرده و توضیح میدهد که شرکتهای مایکروسافت، نینتندو، سگا (Sega) و اسکوئر انیکس (Square Enix) همگی به این موضوع اشاره کردهاند که باید سرعت انتشار عناوین بزرگ خود را در آینده کاهش دهند. دلیل این اقدام در گزارش مذکور افزایش هزینه بازیها عنوان شده و مایکروسافت نیز اخیراً در مصاحبهای به این موضوع اشاره کرده است.
همچنین شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، مدیرعامل نینتندو، اخیراً در رابطه با گزارش سه ماهه این شرکت نیز به موضوع افزایش هزینه توسعه بازیها اشاره نموده و شرکت سگا در آخرین گزارش سه ماهه خود میگوید افزایش هزینههای نیروی کار و مدت زمان طولانی توسعه بازیها یک مشکل بزرگ است. اسکوئر انیکس نیز اعلام کرده است سیاست تمرکز بر کیفیت به جای کمیت را دنبال خواهند کرد.
میتوان تصور کرد که این وضعیت برای سایر ناشران بازیهای ویدیویی نیز صادق است. سونی در اوایل امسال اعلام کرد که تا آوریل ۲۰۲۵ بازی بزرگی از فرنچایزهای مشهور پلی استیشن عرضه نخواهد شد.