کارگردان Metaphor: ReFantazio از سبک مبارزات بازی میگوید

بر اساس گفتههای کاتسورا هاشینو (Katsura Hashino)، کارگردان Metaphor: ReFantazio، در بازی نبردهای لحظهای و نوبتی با هم ترکیب شده تا سبک مبارزاتی مانگا و فیلمهای سینمایی در بهترین حالت خود القا شوند.
کاتسورا هاشینو در تازهترین مصاحبه خود با پادکست رسمی ایکس باکس، خاطرنشان کرد که علیرغم وجود نبرهای نوبتی، Metaphor: ReFantazio به گونهای تکامل یافت تا امکان حذف سریع دشمنان ضعیفتر در کنار برخوردهای شدید و استراتژیک همگی با هم وجود داشته باشند:
اگر با دشمن ضعیف مبارزه میکنید، میتوانید از سیستم کاملاً مبتنی بر عمل برای شکست سریع آنها استفاده کنید، اما وقتی با یک دشمن قدرتمندتر روبرو میشوید، به سیستم نبرد دستوری سوییچ میکنید. این منعکسکننده سبک مبارزاتی مانگا و فیلم است، جایی که شخصیت اصلی به سرعت ضعیفترها را شکست میدهد اما سپس با حریف قویتر روبرو میشود. در طول این رویارویی، کاراکتر اصلی ممکن است متحدین را فرا بخواند و از تمام تواناییهای آنها برای رسیدن به پیروزی استفاده کند. چنین تعادلی از اکشن سریع و نبرد استراتژیک مدل بهبود یافته سبکی است که در بازیهای قبلی خود پیادهسازی کردیم.
Metaphor: ReFantazio جدیدترین اثر Atlus است که از زمان انتشار به شدت مورد تحسین منتقدان واقع شد و هماکنون روی پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC در دسترس است.