کارگردان بازی اصلی Silent Hill 2 از ریمیک آن بسیار راضی است

ماساهاشی سوبویاما، کارگردان بخش هنری نسخۀ اورجینال Silent Hill 2، اخیراً از طریق توییتر هیجان خود نسبت به ریمیک را ابراز کرد و متذکر شد این ریمیک نه تنها محدودیتهای تکنیکال اثر اورجینال را کنار میزند، بلکه به مخاطبین جدید اجازه میدهد برای اولین بار بازی را تجربه کنند.
سوبویاما در این باره گفت:
در مورد Silent Hill 2 Remake:
بازیها و تکنولوژیها مدام تکامل پیدا میکنند و تفاوت در سطح ابراز احساسات مشاهده میشود. من فکر میکنم ارزش یک ریمیک در این است که نسلی جدید از گیمرها میتوانند بازی را تجربه کنند. به عنوان یک سازنده، از این موضوع بسیار خوشحالم! ۲۳ سال گذشته است! حالا اگر حتی بازی اورجینال رو نمیشناسید و تجربه نکردهاید، ریمیک میتواند نظر شما را به خود جلب کند. خوب یا بد بودن ریمیک، تاثیری بر اثر اورجینال ندارد.
تفاوت میان بازی اورجینال و ریمیک گرافیک واقعگرایانه، وضوح ۴K و … چندان ویژه نیستند. این تبلیغات برای چه کسی جذاب خواهد بود؟ به نظر میرسد که آنها جذابیت و کاریزمای بازی را خیلی خوب به نسل جدید گیمرها توضیح ندادهاند.
نکتۀ دیگری که باید به آن اشاره کنم دوربین (زاویۀ دید) است. تغییر در دوربین بازی روی جنبههای مختلفی مانند مبارزات، طراحی مرحله، کارگردانی هنری و … تاثیر دارد. در حالی که تاثیر روی داستان شاید بسیار جزئی باشد، اما احساسی که دریافت میکنید کاملاً متفاوت خواهد بود.
صادقانه بگویم، من ۲۳ سال پیش، نسبت به دوربین بازی اورجینال رضایت نداشتم. عمق و زاویه بسیار محدود بود. با یک پروسۀ ساخت چالشبرانگیز مواجه بودیم که در نهایت حتی پاداشدهنده نبود. دوربین از روی شانه اما، قطعاً حس واقعگرایی را افزایش میدهد. به بیان دیگر، باعث میشود بخواهم بیشتر ریمیک را تجربه کنم.
بازی Silent Hill 2 Remake در تاریخ ۸ اکتبر (۱۸ مهر) برای PS5 و PC عرضه خواهد شد.