کاراکترهایی که میتوانند مهمانان جذابی برای Tekken 8 باشند

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به کاراکترهایی که میتوانند به عنوان شخصیتهای مهمان در آینده به طیف گستردهی مبارزان عنوان Tekken 8 افزوده شوند.
قسمت هشتم مجموعهی TEKKEN به تازگی وارد بازار شده است و چندی پیش همراه هم به پای بررسی این بازی نشستیم. حال که روز عرضه با موفقیت پشت سر گذاشته شده و در حالی که طرفداران بازیهای مبارزهای در حال لذت بردن از این اثر هستند، سوالی که برای بسیاری از مخاطبان به وجود میآید، آن است که چه چیزی در آینده انتظار این بازی را میکشد؟ همگی میدانیم بازیهای مبارزهای برای چندین سال پشتیبانی شده و شخصا فکر میکنم با توجه به موفقیت گسترده TEKKEN 8، قرار است سالیان متداولی شاهد عرضهی محتوای تازه برای آن باشیم و یکی از زیر مجموعههای این محتوای تازه کاراکترهای مهمان هستند!
امروز تصمیم گرفتم با شما دربارهی کاراکترهایی صحبت کنم که شخصا فکر میکنم میتوانند به عنوان مبارزان مهمان در این بازی جذاب جلوه کنند. با گیمفا همراه باشید.
Doctor Bosconovitch
دکتر Bosconovitch شخصی به حساب میآید که پشت روند خلق بسیاری از کاراکترهای جالب و عجیب فرنچایز از جمله سری رباتهای Jack و یا Bryan Fury بوده است و بر خلاف چیزی که شاید بسیاری تصور کنند نه تنها از شخصیت پردازی «دانشمند دیوانه» پیروی نمیکند، بلکه در طول تاریخ فرنچایز بارها به کاراکترهای مختلف کمک کرده است.
این کاراکتر برای اولین بار در قسمت سوم معرفی شد که با چهار مرتبه به پایان رساندن مود Tekken Force در دسترس قرار گرفته و بسیاری از حرکات مبارزاتش برگرفته از شخصیتهای مختلف هستند که البته برای هویت بخشیدن به او بعضا با زمین خوردنش به تصویر کشیده میشد. این موضوع نشانگر بیتجربگیاش به عنوان یک مبارز بود.
با این وجود، در عنوان TEKKEN Tag Tournament 2 سازندگان کمی بیشتر به شخصیسازی لیست حرکات این کاراکتر پرداخته و سعی کردند او را بیشتر از یک کاراکتر جوکگونه به یک مبارز در ابعاد مکانیکال نزدیک کنند که مبارزه با او جذاب و متمایز جلوه کند. با توجه به پیشرفتها و همچنین مکانیزمهای تازهای که قسمت هشتم معرفی میکند، Doctor Bosconovitch میتواند بهرهی زیادی از آنها برده و کاراکتر مهمان جالبی برای این نسخه باشد و با وجود آن که برخی طرفداران خواستار بازگشت او هستند اما با توجه به سبک و سیاق رقابتی امروزهی فرنچایز بعید به نظر میرسد Doctor B بتواند فراتر از یک مبارز معمولی برود.
Alex و Roger
وقتی بحث از حیوانات مبارز در این فرنچایز میشود، میتوان گفت مدتی است که جای دو مورد از این حیوانات نمادین سری به خوبی احساس میشود و آن دو مورد Roger و Alex هستند. در حالی که Panda و Kuma از برخی حرکات خاندان میشیما بهرهمند هستند، Roger و Alex بیشتر به استایل مبارزات King و Armor King نزدیک بوده و از حرکات آنها بهره میبرند. البته هر یک از این دو کاراکتر نیز درست همچون خرسهای سری از خصوصیات اختصاصی خود نیز در راستای مبارزات استفاده میکردند.
این دو کاراکتر تا حد زیادی وزن و لحن طنز فرنچایز را در نسخههایی که در آن حضور داشتند به دوش میکشیدند و در زمینهی گیمپلی نیز تا قبل از Tag Tournament 2 تا حد زیادی مشابه یکدیگر بودند، اما در این عنوان Alex از لیست حرکات اختصاصی خودش برخوردار بود تا بتواند از Roger Jr متمایز جلوه کند. با این وجود، با توجه به رویکرد امروزه سازندگان به T8، بعید میدانم که Roger و Alex حتی در لیست کاراکترهای مهمان احتمالی برای آنها قرار بگیرند اما باید منتظر ماند و دید.
Revenant
کاراکتر بعدی که به نظر من میتواند در قسمت هشتم خوش بدرخشد، Revenant است، اما اگر این شخصیت برایتان آشنا نیست تعجب نکنید چرا که او تنها در یک نسخه حضور داشته و آن هم TEKKEN Mobile بوده است اما در همان حضور محدود، پتانسیل خوبی را در زمینهی طراحی و ایدهی کلی به نمایش میگذاشت که به نظر من با تمرکز و گسترش آنها میتوان یک مبارز بسیار جذاب از دل این آنتاگونیست بیرون آورد.
Revenant حین مبارزهی Kazuya و Nina، قدرت آنها را میدزدد و از همین رو این دو کاراکتر در راستای باز پسگیری قدرتهایشان با هم همکاری کرده و مبارزان دیگر را نیز گرد هم میآورند تا Revenant را شکست دهند. این کاراکتر همچنین از قدرت کنترل ذهن نیز برخوردار است و از مبارزانی به نام Acolytes بهره میبرد که تحت کنترل ذهن او هستند. به نظر من کاراکتری با چنین قابلیتهایی میتواند با کمی گسترش، پیچشهای جذابی را به گیمپلی TEKKEN 8 معرفی کرده و تجربهی جذابی را ارائه دهد.
Jinpachi Mishima
قبل از هر چیزی باید بگویم درست است که Jinpachi دار فانی را وداع گفته و امکان بازگرداندن آن حداقل به صورت عادی وجود ندارد، اما بازگرداندن کاراکترهایی که ظاهرا کشته شدهاند در فرنچایز TEKKEN امری عادی به شمار میرود که در طول سالها به بهانههای مختلف انجام شده و به نظر من این کاراکتر آنقدر جذاب است که بتواند به بهانهای دوباره به یک نسخه از این فرنچایز بازگردانده شود.
Jinpachi در ابعاد مختلف کاراکتر جذابی بود که یکی از مهمترین و برجستهترین آنها پس زمینهی او به عنوان یک میشیما به شمار میآید. او یکی از شریفترین اعضای خاندانش محسوب میشد که بسیار از جنگ و درگیری دوری میکرد و حتی با وجود تسخیر شدنش توسط یک روح اهریمنی، پس از مرگش همچنان تا حدی انسانیت خود را حفظ کرد.
اما علاوه بر این، خصوصیات برجسته و متمایز این کاراکتر به عنوان یک میشیما در بعد گیمپلی است که باعث میشود فکر بازگشت آن در این نسخه بسیار جذابتر به نظر برسد، مخصوصا حالا که Heihachi کاملا از تصویر خارج شده است. این کاراکتر سبک بازی بسیار متفاوتی را نسبت به دیگر اعضای خاندانش ارائه میداد و به لطف قدرتهای ماوراییاش، تواناییهایی از جمله تلپورت نیز داشت که باعث میشد بسیار خاص جلوه کند. حتی اگر قرار نیست Jinpachi Mishima به این مجموعه بازگردد، حداقل در بعد گیمپلی، این پتانسیل را دارد که راه را برای ساخت یک کاراکتر تازه هموار کند.
Kiryu Kazuma
به عنوان یکی از طرفداران پروپاقرص فرنچایز Yakuza، دیدن Kiryu در قسمت هشتم Tekken یکی از بزرگترین خواستههای من است و شخصا فکر میکنم این کاراکتر از آن دست شخصیتهایی است که کاملا منطبق بر دنیا و گیمپلی این فرنچایز بوده و از آن جایی که فرنچایز Yakuza نیز تاکید بسیار بر مبارزات دارد، سازندگان به بهترین شکل میتوانند ساختار مبارزات او را در قالب T8 ترجمه کنند.
اگر هر یک از نسخههای Yakuza(به غیر از بازی هفتم) و مخصوصا عنوان Yakuza 0 را تجربه کرده باشید احتمالا میدانید که Kiryu از استایلها و سبکهای مبارزهای مختلفی از جمله Rush و Beast پیروی میکند که از قضا هر کدام دارای حرکات متنوع و گستردهای هستند و این تنها دو مورد از سبکهای مبارزهای اوست. همین تنوع بالا میتواند انعطاف پذیری بسیار مطلوبی را برای انطباق این کاراکتر با سازوکار Tekken را فراهم آورد.
از لحاظ ظاهری نیز Kiryu به راحتی میتواند در بین کاراکترهای مختلف این فرنچایز جا بگیرد چرا که شباهتهای بسیاری بین این شخصیت و استایل کلی شخصیتهای دنیای این سری وجود دارد و اگر راستش را بخواهید فکر میکنم این کاراکتر بسیار طبیعی و منطبق بر این دنیا جلوه خواهد کرد.
Mokujin
Mokujin یکی از دوستداشتنیترین کاراکترهای فرنچایز Tekken برای من است و تقریبا امکان نداشت در بازی حضور داشته باشد و شخصا چندین ساعتی را حداقل برای سرگرمی با او بازی نکنم و اگر شما هم از طرفداران سابق مجموعه هستید امکان ندارد این کاراکتر را از خاطر برده باشید. Mokujin در واقع یک عروسک تمرینی چوبی است که در هنگام ظهور یک قدرت اهریمنی زنده میشود و خصوصیت جالب او نیز آن است که در واقع تمام هویت مبارزات او بر پایه تقلید از مبارزان دیگر است!
Mokujin در واقع هیچ حرکت و یا لیست حرکات اختصاصی برای خودش ندارد بلکه در هر راند از بازی به صورت تصادفی از استایل مبارزات یکی از مبارزان تقلید میکند و همین مسئله باعث میشود به کاراکتری تبدیل شود که لزوما برای مبارزات رقابتی آن چنان مناسب نیست. با این وجود، این شخصیت همیشه چالش جذابی را پیش پای پلیرها میگذاشت و در کنار طراحی ساده اما دوستداشتنی او، یکی دیگر از مسائلی که باعث محبوبیتش در بین طرفداران فرنچایز میشود همین موضوع است.
با این وجود، امروزه رویکرد Harada و تیم سازنده نسبت به این فرنچایز و کاراکترهایی که در آن حضور دارند تا حدی از آن حس و حال «فان» دور شده و بیشتر به کارایی این مبارزان در ابعاد گیمپلی و مبارزات توجه میشود. از همین رو، نمیدانم آیا اصلا ممکن است که شخصیتهایی همچون Mokujin و یا Gon به T8 بازگردند یا خیر اما در هر صورت بازگشت مبارزی همچون Mokujin میتواند برای بسیاری از طرفداران خوشآیند باشد، حتی اگر لزوما یک مبارز بهینه در ابعاد رقابتی محسوب نشود.
Dante
اولین شخصیتی که میتواند به شدت در بین مبارزان TEKKEN 8 جذاب جلوه کند Dante از فرنچایز Devil May Cry است. قبلاً در عناوین Marvel Vs Capcom شاهد به نمایش درآمدن پتانسیلهای این کاراکتر در قالب یک بازی مبارزهای بودهایم اما همگی میدانیم که رویکرد TEKKEN و MVC نسبت به ژانر مبارزهای بسیار متفاوت از یکدیگر است؛ بنابراین، ورود این کاراکتر به این عنوان میتواند به کلی تجربهای متفاوت و به شدت جذاب را ارائه دهد.
از طرف دیگر، Dante تا حد زیادی با حس و حال کلی دنیای این فرنچایز نیز همخوانی داشته و به خوبی در آن جای میگیرد هر چند این کاراکتر در گذشته در فرنچایزهای بسیار متفاوتی همچون Shin Megami Tensei نیز ورود کرده است. بنابراین، میتوان گفت مانعی برای انتقال به T8 وجود ندارد، مخصوصا اگر رابطه خوب بین Bandai Namco و Capcom را در نظر بگیریم که در طول سالها کاراکترهای زیادی از عناوین مبارزهای خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتهاند.
به طور کلی، تصوری که شخصا از حضور Dante در این عنوان دارم بسیار شبیه به Noctis در قسمت هفتم است، چرا که او نیز در بعد مکانیکال بسیار وابسته به اسلحههای مختلف خود بود و به همین دلیل نیز توانست در نگاه بسیاری از مخاطبان و پلیرها جذاب جلوه کند. به همین جهت، فکر میکنم ورود Dante به این قسمت هفتم نیز اگر تاثیرگذاری بیشتری نداشته باشد قطعا کمتر هم نخواهد بود.
Tifa Lockhart
و اما آخرین موردی که قصد صحبت از آن را دارم به محتملترین کاراکتری بر میگردد که ممکن است در قامت مهمان پا به دنیای Tekken بگذارد و او Tifa از عنوان FFVII است. رابطهی خوب Bandai Namco و Square Enix قطعا میتواند پروسهی انتقال Tifa به T8 را آسان کند، مخصوصا وقتی به این مسئله توجه کنیم که Noctis یکی از کاراکترهای مهمان نسخهی هفتم بود و از قضا یکی از محبوبترین آنها نیز به شمار میآمد!
همچنین این مسئله را باید در نظر بگیریم که Tifa از محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به Noctis نزد طرفداران Final Fantasy برخوردار است؛ بنابراین حضورش به عنوان یک مبارز مهمان میتواند در ابعاد تجاری نیز بسیار سودآور باشد. از طرفی، سبک مبارزات Tifa نیز بسیار منطبق بر ساختار گیمپلی Tekken بوده و از آن جایی که تمرکز کامل بر مبارزات تن به تن دارد، میتواند در قالب یک تجربهی مبارزهای، عالی جلوه کند.
طرفداران مدتهاست که درخواست حضور این شخصیت را در دنیای Tekken دارند و از زمان عرضهی قسمت هشتم این درخواستها بسیار بیشتر شدهاند، به طوری که Harada شخصا در X (توییتر سابق) به یکی از طرفداران در این رابطه پاسخ داد و در حالی که اظهار داشت همچنان تصمیمی در قبال شخصیتهای مهمان گرفته نشده است، اما همین مسئله که شخص Harada به این درخواستها واکنش نشان داده احتمال حضور Tifa در T8 را بسیار بالا میبرد.
البته بد نیست اشاره کنم که Cloud یا Barret هم میتوانند شخصیتهای مهمان بسیار خوبی برای این اثر باشند اما در نهایت Tifa و سبک مبارزات او میتواند پایه و اساس یک مبارز عالی را در ساختار این عنوان پایهگذاری کند.
سخن پایانی
شخصیتهای مهمان همیشه تاثیر به سزایی در محبوبیت یک بازی مبارزهای مخصوصا در بین طرفداران کژوالتر دارند و TEKKEN 7 نمونهی بسیار خوبی برای این امر است، کاراکترهایی همچون Negan و یا Noctis توانستند موجی جدید از مخاطبان را به این بازی معرفی کنند که برخی از آنها هرگز حتی یک نسخه از این فرنچایز را نیز تجربه نکرده بودند. در حالی که MK مدتهاست از شخصیتهای مهمان جذابی در آثار خود بهره برده است، T7 این مسیر را برای مجموعهی خود هموار کرد و حالا T8 دنیایی از پتانسیل به حساب میآید که میتوان به کاراکترهای مختلفی چه از گذشتهی فرنچایز و چه از مجموعههای دیگر صنعت گیمینگ تعمیم داد.
مواردی که امروز از آنها صحبت کردیم، برخی کاراکترهایی هستند که شخصا دوست دارم شاهد حضورشان در این عنوان باشم اما مهمتر از آن دوست دارم نظر شما را بدانم. شما دوست دارید کدام کاراکترها را به عنوان مهمان در ۸ مشاهده کنید؟ حتما لیست و انتظارات خود را در بخش نظرات با من به اشتراک بگذارید.