چرا بازی GTA 6 برای پیسی معرفی نشد؟

شرکت «تیک-تو» (Take-Two Interactive) مالک استودیوی بازیسازی «راکستار گیمز» (Rockstar Games) اخیراً در مورد تصمیم خود برای عدم اعلام نسخه پیسی بازی مورد انتظار «جیتیای 6» Grand Theft Auto 6 (GTA 6) صحبت کرده است. اولین تریلر GTA 6 در دسامبر منتشر شد و تاریخ انتشار آن برای سال 2025 برای کنسولهای PS5 و Xbox Series X/S تأیید شده است.
در مصاحبهای که در کنفرانس TD Cowen این هفته انجام شد، از «ستراوس زلنیک» (Strauss Zelnick)، مدیرعامل تیک-تو، پرسیده شد که آیا عدم اعلام نسخه PC قطعی است یا اینکه بازی ممکن است در آینده برای این پلتفرم تأیید شود. او در پاسخ گفت:
عدم اعلام، به نظر من، چیزی نیست که قطعی باشد. زیرا تنها چیزی که پس از عدم اعلام اتفاق میافتد، اعلام است. فکر میکنم این هم ممکن است اتفاق بیفتد. به نظر من، هیچکدام قطعی نیستند.
او ادامه داد: «اما راکستار رویکردی به پلتفرمها دارد که ما قبلاً دیدهایم و آنها در زمان مناسب اعلامیههای بیشتری خواهند داشت. من معتقدم که استراتژی درست برای کسبوکار ما این است که جایی باشیم که مصرفکننده وجود دارد و تاریخچه این شرکت نشان میدهد که ما همیشه مصرفکنندگان را در هر جایی که هستند و در هر پلتفرمی که منطقی باشد، در طول زمان، مورد توجه قرار دادهایم.»
راکستار تاریخچهای از انتشار بازیها برای کنسولها قبل از انتشار آنها برای PC دارد. از جمله عناوین Grand Theft Auto 4، Grand Theft Auto 5، LA Noire و Red Dead Redemption 2. بازی اصلی Red Dead Redemption هنوز برای PC منتشر نشده است. اگرچه شاید با دلایل خوبی، طرفداران هنوز امیدوارند که این بازی به سکوی PC بپرد.
با توجه به تقاضای کافی از کاربران پیسی، راکستار ممکن است توسعه نسخه پیسی GTA 6 را سرعت بخشد. اما فعلاً، هم تیک-تو و هم راکستار به نظر میرسد که تمرکز انحصاری خود را برای انتشار GTA 6 در پاییز سال 2025 برای PS5 و Xbox Series X/S قرار دادهاند. این میتواند نشانهای مثبت برای دستیابی به اهداف انتشار بازی باشد، زیرا بهینهسازی برای کنسولهای با پیکربندی ثابت از نظر زمانی کارآمدتر از تنوع نامحدود سختافزار PC است. همچنین برای تضمین کیفیت، که تقریباً همیشه در عناوین راکستار ثابت بوده است.