چرا بازی بعدی ناتی داگ بهتر است یک دنباله نباشد؟

با نامعلوم بودن آیندهی استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) پس از اقتباس لایو اکشن The Last of Us، شاید بهتر باشد این توسعهدهنده رویهاش را تغییر دهد.
استودیوی Naughty Dog در یک دو راهی قرار دارد. با وجود موفقیت باورنکردنی اقتباس لایو اکشن The Last of Us توسط HBO، پروژهی بعدی این توسعهدهنده کاملاً در هالهای از ابهام است. Naughty Dog در طول سالها خود را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی معرفی کرده است، اما عقبنشینی و تغییر رویه در پروژهی بعدیاش شاید بهترین حرکت برای بازگرداندن این استودیو به مسیر درست باشد.
از زمان تاسیس در سال ۱۹۸۴، Naughty Dog مسیر بسیار طولانیای را طی کرده است. اگرچه مجموعهی بزرگی از بازیها تحت مالکیت این توسعهدهنده وجود داشت، اما در اواسط دههی ۹۰ با معرفی Crash Bandicoot به جایگاه واقعی خود رسید. این بازی کاتالیزوری بود که Naughty Dog را به توسعهدهندهای ثابت برای عناوین انحصاری پلیاستیشن تبدیل کرد. از آن موفقیت بزرگ، این استودیو بازیهای فوقالعادهای مانند Uncharted و The Last of Us را برای پلیاستیشن به ارمغان آورد. یکی از ویژگیهای اصلی Naughty Dog، ساخت دنباله و گسترش فرنچایزها است، اما شاید از تغییری در رویه خود سود ببرد.
پروژهی بعدی Naughty Dog باید داستانی مستقل را در آغوش بکشد
از زمان عرضهی Crash Bandicoot در سال ۱۹۹۶، هر IP اورجینالی که Naughty Dog توسعه داده است، دنبالهها یا اسپینآفهای متنوعی را به همراه داشته است. پس از The Last of Us 2، استودیو قصد داشت این سنت را با The Last of Us Online ادامه دهد، اما در نهایت این پروژه شکست خورد. اگرچه چشمانداز نسخهی چندنفرهی آنلاین The Last of Us هیجانانگیز بود، اما تصمیم به لغو این پروژه شاید بهترین حرکت بوده باشد. حال، Naughty Dog فرصت عالیای دارد تا قبل از بیشتر غرق شدن به درون یک فرنچایز گسترده، نفسی تازه بکشد.
یک IP جدید از Naughty Dog
این استودیو در ساخت دنیاهای بزرگ و سینمایی فوقالعاده بااستعداد است، اما شاید با این روش، بدترین دشمن خودش را نیز ساخته باشد. داستان The Last of Us 3 به دلیل وسعت عظیم دنیای آن، در موقعیت چالشبرانگیزی قرار دارد، بنابراین یک عنوان مستقل که نگاهی به آیندهی دور ندارد، شاید همان چیزی باشد که این توسعهدهنده به آن نیاز دارد.
اخیراً شایعاتی وجود داشته که نشان میدهد بازی بعدی Naughty Dog یک IP کاملاً جدید است. این ادعاها میتوانند نادرست باشند، اما اگر Naughty Dog واقعاً قرار است یک IP جدید بسازد، داستانی مستقل با دنیایی در مقیاس کوچک، تغییر سرعتی خوشایندی خواهد بود. بازیهای Uncharted با ناتان دریک (Nathan Drake)، یک ماجراجویی فوقالعاده حماسی را روایت کردند و به نظر میرسد داستان اصلی The Last of Us به پایان خود نزدیک میشود. روایتی مستقل و تکقسمتی که هیچ قصدی برای گسترش ندارد، چالش هیجانانگیزی خواهد بود که Naughty Dog میتواند از عهده آن بر بیاید.
Naughty Dog و زیر پا گذاشتن انتظارات
بسیاری فکر میکنند The Last of Us 3 قطعا پروژهی بعدی این شرکت است. ساخت نسخهی سوم The Last of Us ضروری خواهد بود، اما برای خلق پایانی رضایتبخش برای داستان الی به زمان زیادی نیاز است. IP اورجینال بعدی این استودیو میتواند ایستگاهی عالی، در میانهی راه انتظار برای The Last of Us 3 باشد. فرمول Naughty Dog ثابت کرده که به طرز باورنکردنیای خوب عمل میکند، اما گاهی اوقات زیر پا گذاشتن انتظارات و کشف مسیرهای جدید، بهترین راه برای پیشروی رو به جلو است.