پلی استیشن برای تسریع در روند توسعه بازیها از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده خواهد کرد

سونی در گزارشی اشاره کرده است که پلی استیشن از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای سرعت بخشیدن به توسعه بازیهای خود استفاده خواهد کرد.
سونی در صفحه ۱۶ این گزارش میگوید که تقویت فناوریهایی که میتوانند به سازندگان کمک کنند تا ارزش IPهای خود را به روشهای کارآمد و باکیفیت، از جمله سنجش و ضبط و همچنین پردازش سهبعدی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به حداکثر برسانند. این فناوریها به ارائه بازیها به کمک تسریع در روند ساخت و با هزینه کم به طیف وسیعتری از طرفداران کمک خواهند کرد.
این گزارش نشان میدهد که پلی استیشن از یادگیری ماشین در تولید Marvel’s Spider-Man 2 با استفاده از نرمافزار تشخیص صدا به زبانهای خاصی استفاده کرده است. این فرآیند به شرکت اجازه میدهد تا بهطور خودکار زیرنویسها را با خطوط هر شخصیت همگامسازی کند تا فرایند زیرنویسنویس سازی را به میزان قابل توجهی کوتاه کند.
سونی همچنین اشاره کرد که در حال ساخت استودیوی Volumetric Capture خود است که دادههای سه بعدی را از افراد و مکانهای برای ارائه تصاویر با کیفیت بالا تولید می کند.
سونی در این باره میگوید:
در آینده ما قصد داریم از داراییهای سه بعدی با کیفیت بالا، از جمله دادههای حرکتی استودیو ما که توسط هر یک از شرکتها به صورت متقابل در گروه جمعآوری شده است، استفاده کنیم و فروش خارجی بالقوه را بررسی نماییم.
ما در پردازش سهبعدی همزمان در حال پیگیری فعالیتهای اکتشافی با Epic Games هستیم که بر روی Unreal Engine متمرکز شده که به عنوان یک موتور فیزیکی برای نسل CG بازی توسعه یافته است. به عنوان مثال، ما از اجزای ۳DCG از یک موزیک ویدیو که با استفاده از تولید مجازی گرفته شده بود، برای تولید یک بازی در همان دنیا بهره بردیم و یک فیلم کوتاه مبتنی بر CG با استفاده از موتور Unreal Engine منتشر کردیم.
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سالهای اخیر موضوعی داغ در صنعت بازی از جمله در مورد سرقت ادبی، خلاقیت و علت تعدیل کارها بوده است و با توجه به افزایش امکانات پلی استیشن، مطمئناً این بحثها ادامه خواهند داشت.