پس از موفقیت Black Myth: Wukong تمرکز چین روی صنعت بازیسازی بیش از پیش است

بازی Black Myth: Wukong بیتردید یکی از موفقترین عناوین امسال بوده است. این اکشن نقشآفرینی که توسط استودیوی چینی Game Science توسعه یافته، نشاندهنده توانایی بالای استودیوهای آسیایی است. و به نظر میرسد چین با تکیه بر این موفقیت، تمرکز خود را بر صنعت بازیسازی افزایش داده است.
موفقیت بازی جدید Game Science نه تنها به خود این استودیو بلکه به سایر بازیسازهای چینی هم انگیزه داده است. بنابراین احتمال دارد در سالهای آینده شاهد موفقیتهای بزرگتری از سوی چینیها باشیم. طبق گزارشی جدید، چین در ماه آگوست به ۱۱۷ بازی ویدئویی چراغ سبز نشان داده است که بیشتر آنها برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامهریزی شدهاند.
چند هفته پس از انتشار Black Myth: Wukong، همچنان پرفروشترین عنوان استیم است و بهطور میانگین حدود ۱.۵ میلیون بازیکن همزمان دارد. این بازی چندین رکورد را شکست و حتی در زمان انتشار دومین بازی از لحاظ تعداد بازیکن همزمان در استیم شد. از سوی دیگر، بازیهایی مانند Concord و Suicide Squad اخیراً با شکست بزرگی مواجه شدهاند.
بنابراین شاید برای صنعت بازیسازی بهتر باشد که از موفقیت Game Science درس بگیرد. استودیوهای کره جنوبی نیز پیشرفت خوبی داشتهاند و با بازیهایی مانند Stellar Blade و Lies of P نام خود را بر سر زبانها انداختهاند.
بر کسی پوشیده نیست که استودیوهای آسیایی اکنون راه درستی را در پیش گرفتهاند و دیگر استودیوها باید از آنها پیروی کنند. برخی از بازیهای معرفی شده مانند Project DT نیز پتانسیل بالایی دارند و بیصبرانه منتظریم ببینیم چه تجربههایی در انتظار ما هستند.