پروژه Odyssey توسط بلیزارد کنسل شده است

اخیرا گزارش شده که روند ساخت بازی Odyssey که از مدتی پیش توسط شرکت بلیزارد در حال توسعه بود، کنسل شده است. این ابتدا روی نرمافزار Unreal Engine در حال توسعه بود، هرچند مدتی پیش انجین این بازی به انجین داخلی Synapse تغییر پیدا کرد. برای دریافت اطلاعات و اخبار بیشتر، با وبسایت دنیای بازی همراه باشید.
شرکت مایکروسافت شروع به اخراج بخش بزرگی از کارمندان خود کرده که بیش از ۱۹۰۰ حرفه را در کل بخش بازی سازی این شرکت مورد تاثیر قرار میدهد. با خرید ۶۹ میلیارد دلاری شرکت Activision Blizzard توسط مایکروسافت، کارمندان این شرکت هم شامل اخراجها خواهند شد. اخراج ها همچنین همراه بوده با لغو یکی از بزرگترین بازیهای شرکت بلیزارد که با نام رمز Odyssey در دست توسعه بود. به طور رسمی در سال ۲۰۲۲ تایید شده بود که این بازی بقا در حال توسعه بوده و روند ساخت آن به خوبی پیش میرود.
با این حال گزارش جدیدی که توسط جیسون شرایر از بلومبرگ منتشر شده است، اطلاعات متعددی را از لغو این پروژه و دلایل آن به اشتراک میگذارد. طبق گزارش شرایر، زمانی که بلیزارد برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسعه Odyssey آغاز کرد، از نرمافزار Unreal Engine برای ساخت آن خود استفاده میکرد. بعدها تیم توسعهدهنده متوجه شد که امکانات انجین آنریل ممکن است برای ساخت نقشههای عظیم با بیش از ۱۰۰ نفر بازیکن، کافی نباشد.
به دنبال آن، توسعه این بازی مجددا وز سر گرفته شد، اما این بار با استفاده از انجین داخلی Synapse که در ابتدا فقط برای بازیهای موبایل استفاده میشد. با این حال مجموعه ابزارهای Synapse نیز در رسیدن به جاهطلبیهای تیم توسعه Odyssey کفایت نکرد که باعث شد برخی از توسعهدهندگان همچنان به ساخت نمونه اولیه این بازی در Unreal Engine ادامه دهند.
این گزارش در ادامه بیان میکند که اگرچه اعضای تیم توسعهدهندگان Odyssey امیدوار بودند که پس از خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت، بتوانند با استفاده از Unreal Engine ساخت بازی را مجددا آغاز کنند، اما پیش نیازهای این پروژه و منابع آن، بسیار گستردهتر از آن بود که به همین داحتی درباره آن تصمیمی گرفته شود. مهمترین مانع بر سر راه ساخت این بازی نیز تعداد توسعهدهندگان بود. تیم سازنده این بازی از تنها ۱۰۰ نفر تشکیل میشد که نمیتوانست خروجی دلخواه سازندگان را ارائه دهد. در نهایت همراه با امکان گسترش بزرگ تیم سازندگان و ملحق شدن افراد جدید، تاریخ احتمالی عرضه Odyssey در سال ۲۰۲۶ در نظر گرفته شده بود.
شرایر در گزارش خود میگوید که آینده پروژههای آزمایشی و جدیدی که به IPهای تثبیتشده تعلق ندارند، پس از لغو Odyssey، نامشخص به نظر میرسد. این بدان معناست که به جز بازیهای سری دیابلو، وارکرافت، استارکرافت و اوورواچ، بازی جدیدی از بلیزارد منتشر نخواهد شد.
اخراجهای اخیر مایکروسافت باعث شده تاثیرات متعددی بر بخش بزرگی از تیم سازنده Odyssey نیز گذاشته شود. مدیرعامل و طراح ارشد این شرکت نیز، خروج خود را از بلیزارد انترتینمنت اعلام کردهاند.