وضوح تصویر در حالت عملکرد بازی Marvel Rivals روی ایکس باکس سری اس تا ۵۴۰p کاهش مییابد

مدتی از عرضه Unreal Engine 5 گذشته است و تا به امروز ثابت شده که سختافزاری قوی را میطلبد. با توجه به ساختار این موتور بازیسازی، اکثر عناوین با فناوری افزایش مقیاس اجرا میشوند. نه تنها روی PC، بلکه روی کنسولها نیز، اجرای بازیهایی که با Unreal Engine 5 ساخته شدهاند، به مشخصات سختافزاری بالایی نیاز دارند. حالا بر اساس گزارشی جدید، مشخص شده که وضوح تصویر بازی Marvel Rivals روی ایکس باکس سری اس تا ۵۴۰p کاهش مییابد.
با توجه به اینکه بازیهای ساخته شده با Unreal Engine 5 برای اجرا نیازمند سختافزاری قدرتمند هستند، بسیاری بر این باورند که موتور بازیسازی مذکور همچنان بهینه نیست.
رسانه Digital Foundry اخیراً ویدیویی از عملکرد نسخه بتای بازی Marvel Rivals منتشر کرد. این بازی روی PC و کنسولها تست شد و در زمینههایی چون قابلیتهای فنی، تصویر و عملکرد مورد بررسی قرار گرفت.
بهنظر میرسد اجرای این بازی روی کنسولها با مشکلاتی همراه بوده. وضوح تصویر بازی مذکور روی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس بین ۱۴۴۰p و ۸۱۰p متغیر است. Marvel Rivals روی کنسولها از Lumen (سیستم روشنایی و وضوح تصویر Unreal Engine 5) و SSR بهره میبرد که به اجرای روانتر بازی، آن هم بدون فدا کردن وضوح تصویر، کمک کرده است.
نسخه ایکس باکس سری اس در مقابل، از مشکلات بیشتری رنج میبرد و بدون حالت Lumen اجرا میشود. حتی SSR و سایهها در این نسخه غیرفعال هستند. در برخی شرایط شاهد افت تکسچرهای بازی و مدل شخصیتها هستیم. از منظر وضوح تصویر، بازی با رزولوشن پویا بین ۹۷۲p و ۵۴۰p روی ایکس باکس سری اس اجرا خواهد شد.
در نهایت، میتوان گفت نسخه بتای بازی در حالت پایدار روی تمامی پلتفرمها اجرا میشود. با این حال مشکلاتی چون پرش تصویر در آن مشهود است. خوشبختانه، استودیوی CDPR به حل مشکلات UE5 کمک خواهد کرد.
علیرغم مشکلات عملکردی، بازی Marvel Rivals شروع موفقی داشت و تنها در استیم، تعداد بازیکنان همزمان آن از مرز ۵۰ هزار نفر عبور کرد. بهنظر میرسد عنوان مذکور به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.