ناتی داگ به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در ساخت بازیها است

به گزارش TheGamer، به نظر میرسد که استودیوی ناتی داگ در حال کار روی سیستمهایی است که بتواند از هوش مصنوعی در فرآیند توسعه بازیهای استفاده کند.
در آگهی شغلی جدید ناتی داگ برای جذب یک برنامهنویس انیمیشن، استودیو به دنبال فردی است که بتواند سیستمهای انیمیشن بازی را در کنار ابداع، توسعه و نگهداری، بهبود بخشد. همچنین میخواهد محصول نهایی در صنعت بازیسازی پیشرو باشد و در عین حال انعطافپذیری قابلتوجهی برای استفاده توسط هوش مصنوعی و طراحان داشته باشد.
مشاهده همچین موردی در آگهی مربوط به استودیوی ناتی داگ جالب است، زیرا به نظر میرسد با آنچه از نیل دراکمن، رئیس این استودیو شنیده بودیم و تکذیب شده بود همخوانی دارد.
در این مصاحبه بدین گونه از دراکمن نقل قول شده بود:
هوش مصنوعی واقعاً نحوه تولید محتوا را متحول خواهد کرد، اگرچه این موضوع مسائل اخلاقیای را هم به همراه دارد که باید به آنها رسیدگی کنیم.
با تکنولوژیهایی مانند هوش مصنوعی و امکان انجام موشن کپچر از خانه، ما در حال کاهش هزینهها و موانع فنی هستیم و این امکان را به ما میدهد که پروژههای جسورانهتری را بر عهده بگیریم و مرزهای داستانگویی در بازیها را گسترش دهیم.
این تحول به خالقان بازی این قدرت را میدهد که نظراتشان را بدون موانع قبلی به میدان بیاورند.
پس از انتشار این مصاحبه، اعلام شد نقلقولهایی که از دراکمن شده بود، به اشتباه تعبیر شده و به نظر میرسید که سخنان او به غلط منعکس شدند. به همین دلیل، سونی تصمیم گرفت مصاحبه را از دسترس خارج کند.
بعدها دراکمن نسخه خود از این مصاحبه را منتشر کرد، اما این ماجرا نشان داد حتی اگر نقل قول اولیه به اشتباه منتشر شده باشد، علاقه و تمرکز ناتی داگ روی هوش مصنوعی و نقش آن در آینده بازیسازی، موضوعی جدی است. این آگهی صراحتاً نشان میدهد که استودیو در حال توسعه سیستمهایی است که با تکنولوژی هوش مصنوعی هماهنگ هستند.
درحال حاضر این موضوع فقطبه انیمیشنهای بازی مربوط است و باید دید که کار ناتی داگ با هوش مصنوعی تا کجا پیش خواهد رفت.