اخبار بازی

میازاکی: Elden Ring سرحد و نهایت وسعت ممکن برای ما است

گیمفا

بازی Elden Ring وسیع‌ترین و موفق‌ترین بازی FromSoftware است و رئیس استودیو، هیدتاکا میازاکی، باور دارد که این عنوان نهایت عظمت و وسعت ممکن را دارد که تیم‌ آن‌ها می‌تواند به آن دست یابد.

در مصاحبه‌ای با The Guardian، رئیس استودیوی فرام‌سافتور تایید کرد که پلیرها نباید انتظار داشته باشند بازی‌های بعدی FromSoftware عظیم‌تر و گسترده‌تر از Elden Ring باشند یا این که تمام بازی‌هایشان با هدف قرار دادن «مقیاس‌های وسیع» ساخته شوند. میازاکی در ادامه توضیح داد که استودیو به دنبال انعطاف بیشتر با پروژه‌های متنوع است و نمی‌خواهد تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارد و تنها روی یک نوع از بازی (به عنوان مثال Open World) حساب باز کند.

میازاکی در این باره گفت:

طی یک بازۀ زمانی مشخص، بودجه‌ها، مقیاس‌ها و اهداف تا نقطه‌ای رشد پیدا کرده‌اند که دیگر مخاطبین در برابر خطاها در یک بازی ویدیویی مقاومت ندارند و نمی‌توانند خطاها را بپذیرند. FromSoftware شیوۀ خاص خود را برای کاهش ریسک دارد. به عنوان مثال، ما همیشه یک همکار و ناشر داریم که پروژه را تامین مالی می‌کند … از نظر مدیریت کسب‌وکار، ما هیچگاه تنها روی یک پروژه شرط نمی‌بندیم و ریسک نمی‌کنیم. شما همیشه باید پروژۀ صحیح در حال انجام را پیدا کرده و بگذارید ریسک کند و حتی شکست بخورد: حالا این پروژه می‌تواند ویژگی‌هایی مانند مقیاس یا هدف کوچک‌تر نسبت به سایر پروژه‌ها را داشته باشد یا حتی شامل مکانیک‌ها و اجزای آزمایشی برای پروژه‌ای بزرگ‌تر بشود. من فکر می‌کنم که در همین زمینه است که کارگردان‌های جوان به چالش کشیده می‌شوند و می‌توانند از آن درس بگیرند. این که بدانید در چه نوع پروژه‌ای ریسک کردن ممکن است، روشی عالی برای رشد دادن استعدادها خواهد بود.

داشتن چندین پروژه به طور همزمان در دست ساخت، فاز بعدی ما است؛ فازی که در بطن آن، چندین استعداد جوان فرصت خلق و طراحی در قالب پروژه‌ای کوچک‌‎تر و ریسک‌پذیرتر را دارند.

میازاکی پیش از این اعلام کرده بود که استودیوی فرام‌سافتور چندین پروژۀ متنوع در دست ساخت دارد و اگرچه او کارگردانی را کنار نمی‌گذارد و روی بازی بعدی خود کار می‌کند، اما هم‌اکنون چندین بازی توسط اعضای ارشد دیگر فرام‌سافتور رهبری و کارگردانی می‌شوند. وی در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که دوست دارد در آینده یک بازی انتزاعی‌تر خلق کند.

میازاکی پیش از این در مورد موفقیت Elden Ring و نقش‌آفرینی ایده آل خود چنین گفته بود:

شاید بتوان گفت که به دست آوردن هیجان حاصل از بازی‌های رومیزی و کتاب‌های بازی، بخشی از دلیل ساخت Elden Ring باشند. اما من فکر می‌کنم بیش از هر چیز، این بازی حاصل اولویت‌ها و ترجیحات من در قبال دنیاهای فانتزی و آثار RPG است. بنابراین شاید بتوان گفت خصوصیاتی که دوست دارم در یک بازی ببینم را در آن اعمال کرده‌ام. من همچنان در پروسۀ ساخت RPG فانتزی ایده‌آل خود هستم. در حالی که Elden Ring کاملاً آن چیزی که می‌خواهم نیست، اما به آن نزدیک است. من دارم به ایده‌آل خود نزدیک‌تر می‌شوم.

Elden Ring: Shadow of the Erdtree آخرین محتوای عرضه شده از سوی FromSoftware است و در حال حاضر هیچ اطلاعات و حتی شایعه‌ای از پروژه‌های آیندۀ استودیو وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا