مقایسه جلوههای بصری Horizon Zero Dawn Remastered با نسخه اصلی

سونی با همکاری دو استودیوی Guerrilla Games و Nixxes Software، بهزودی Horizon Zero Dawn Remastered را منتشر میکند و به همین بهانه، میخواهیم با چند اسکرینشات، به تفاوتهای بصری دو نسخه ریمستر و اورجینال بپردازیم.
بهبودهای گرافیکی در Horizon Zero Dawn Remastered شامل سیستم نورپردازی بازسازیشده، بهبود Ambient Occlusion، بافتهای ارتقا یافته، پوشش گیاهی متراکمتر، تعداد بیشتری از NPCها (شخصیتهای غیرقابل بازی) و موارد دیگر است که باعث میشوند دنیای این بازی پرجزئیاتتر به نظر برسد.
در مقایسه بالا، نسخه اصلی Horizon Zero Dawn محیط را با یک تن رنگ نارنجی نمایش میدهد و نورپردازی ضعیف باعث ایجاد بافتهای بیروح و رنگهای کم جان شده است. همچنین بافت زمین عمق کافی ندارد و سایههای روی زمین مانند این است که نقاشی شدهاند. این صحنه حالتی تخت و بدون عمق دارد و NPCها یا عناصر پویای چندانی در آن به چشم نمیخورد.
از سوی دیگر، در نسخه بازسازیشده Horizon Zero Dawn، نورپردازی بهطور قابلتوجهی بهبود یافته است. رنگ نارنجی از بین رفته و رنگهای واقعی صحنه نمایان شدهاند. Ambient Occlusion بهتر شده و تعداد پرتوهای نور افزایش یافته که جزئیات بیشتری را آشکار میکند و محیطی شفافتر و جذابتر بهوجود آورده است. تعداد NPCها هم بیشتر شده و آنها بهجای اینکه ثابت باشند، حالتی پویا دارند و به انجام کارهای مختلف مشغول هستند.
در اینجا، صحنه نمایش داده شده در نسخه اصلی تخت بهنظر میرسد، تیرهای چوبی سایهای نمیاندازند، Ambient Occlusion کمی دارد و بافتهای زمین بهخوبی به نور واکنش نشان نمیدهند. در نسخه بازسازیشده، تیرها سایه میاندازند، نور بهخوبی با زمین تعامل دارد و دود و گرد و غبار اضافه شده که حس و حال واقعیتری به صحنه داده است.
هنگام مقایسه زمین نزدیک رودخانه در اسکرینشاتهای بالا، نسخه اصلی ظاهری صاف و بیشازحد ساده دارد، با جزئیات کم روی سنگها و آبی که تقریباً هیچ انعکاسی ندارد. اما نسخه بازسازیشده به زمین عمق بیشتری میدهد و بهبودهای نورپردازی باعث شده تمام جزئیات برجسته شوند. حالا سنگها با خزههای جزئی پوشیده شدهاند و مه نزدیک آبشار از بین رفته است.
ظاهر ساختمانها در نسخه اصلی Horizon Zero Dawn بیشتر تخت و مبتنی بر بافت است، با نورپردازی بیشازحد روشن و بدون جدایی واضح بین سطوح ساختمان. در Horizon Zero Dawn Remastered، آجرها بهطور کامل مدلسازی شدهاند و نورپردازی و متریال بافتها بهبود یافته، بخشهای مختلف سازه به وضوح نشان داده شده و ظاهری واقعیتر ایجاد کردهاند.
در نسخه اصلی، انعکاسها در آب ضعیف بودند و درختان در پسزمینه تصاویر، واقعی بهنظر نمیآمدند. در نسخه بازسازیشده، انعکاسهای آب دقیق هستند، کیفیت پوشش گیاهی بهبود یافته و درختان، بهویژه درختان دوردست، واقعیتر بهنظر میرسند. همچنین ابرهای جدیدی وجود دارند که روی کوهها سایه میاندازند.
مدلهای شخصیتها در نسخه اصلی حالتی شبیه به مجسمههای مومی دارند و موهای آنها به نظر میرسد که خیس و گِلی هستند. همچنین جنس لباسها و نورپردازی روی آنها سطحی و بیروح بهنظر میآیند. در نسخه بازسازیشده، جزئیات پوست بهطور چشمگیری بهبود یافته، لباس شخصیتها بافت پرجزئیاتتری دارند و اشیای فلزی واقعیتر بهنظر میرسند. Subsurface Scattering به شیدر پوست اضافه شده است و موها، بهویژه ریشها، بسیار بهتر شدهاند. انیمیشنهای مکالمه اکنون در سطح انیمیشنهای Horizon Forbidden West هستند و واقعگرایانهتر بهنظر میرسند.
در آخرین مقایسه، پوشش گیاهی در Horizon Zero Dawn Remastered بسیار دقیقتر است و بهدلیل مدل نورپردازی بهبود یافته، رنگ طبیعیتری دارد. همچنین جزئیات بیشتری در سطح زمین و سایر محیطها دیده میشود.