مدیرعامل Nvidia: هوش مصنوعی برای گرافیک کامپیوتری ضروری شده است

نیازهای روز افزون به روشهای ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی، نگرانیهایی را در میان گیمرها پیرامون بازیهای آینده با تکیه کامل به این فناوری ایجاد کرده است.
روشهای ارتقاء مقیاس مانند DLSS شرکت انویدیا میتواند کیفیت تصاویر را با وضوح پایینتر بهبود بخشد و نرخ فریم را افزایش دهد. اما گیمرها نگران هستند که استفاده از این فناوری در نهایت برای دستیابی به عملکرد پایدار ضروری شود.
اخیراً در جریان کنفرانس فناوری و ارتباطات گلدمن ساکس از جنسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیرعامل انویدیا، در مورد کاربردهای هوش مصنوعی سوال شد. وی در پاسخ گفت که هوش مصنوعی برای گرافیکهای کامپیوتری ضروری شده است.
بسیاری از بازیهای مدرن پلتفرم PC از قابلیت DLSS بهره میبرند و شرکت انویدیا با عرضه کارتهای گرافیکی سری RTX 40 این فناوری را گسترش داد.
به گفته هوانگ، هوش مصنوعی در هنگام ایجاد پیکسلهای جدید سریع و کم مصرف است. آموزش یک مدل هوش مصنوعی تنها یک مرحله از فرآیند محسوب میشود و استفاده از آن در یک برنامه DLSS مانند هدف نهایی است. به همین دلیل، استفاده از این مدل منجر به صرفهجویی قابل توجه در انرژی و زمان پردازش میشود.
با توجه به اینکه فناوری DLSS انویدیا یکی از شناخته شدهترین تکنولوژی ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی در بازیها است، جای تعجب نیست که این شرکت برای آینده برنامهریزی میکند. به منظور بازیابی جزئیات و تولید خروجی واضحتر و سازمان یافتهتر، مدل هوش مصنوعی بر روی تصاویری با کیفیت بالا آموزش داده شده است.
با این حال، برخی از گیمرها نگران این پیشرفت هستند زیرا فکر میکنند این فناوری ممکن است برای بازیهای آینده ضروری شود. به نظر میرسد که ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده به یک روند اصلی در گرافیک تبدیل خواهد شد.