مدیرعامل Nvidia: بازیهای ساخته شده با هوش مصنوعی حداکثر تا ۱۰ سال آینده منتشر خواهند شد

مدیرعامل Nvidia پیشبینی میکند که بازیهای تولید شده با هوش مصنوعی میتوانند ظرف ۱۰ سال آینده به واقعیت تبدیل شوند و مدیوم گیمینگ را متحول کنند.
جنسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت Nvidia، در جریان مراسم GTC 2024 میزبان یک جلسه پرسش و پاسخ با اهالی رسانه بود. پس از رونمایی از پردازندههای گرافیکی Blackwell و تحولات جدید در هوش مصنوعی، مدیرعامل این شرکت به کمبود شغل احتمالی برای توسعهدهندگان بازی اشاره کرد. او در مصاحبه با یک خبرنگار گفت که بازیهای تولید شده با هوش مصنوعی میتوانند حداقل تا ۵ سال و حداکثر تا ۱۰ سال آینده منتشر شوند.
انویدیا بهتازگی چند ویدیو در مورد مجموعه جدیدی از فناوری هوش مصنوعی را به نمایش گذاشته که پروسه ساخت بازیها را در آینده شتاب میدهد. در برخی از این ویدیوها، NPCهای هوشمند و انسانهای دیجیتالی به نمایش گذاشته شدهاند.
مدیرعامل Nvidia پیشبینی میکند که احتمال دارد در ۱۰ سال آینده تلاشهای اولیهای برای بازیهای مبتنی بر هوش مصنوعی انجام شود. در همین حال، او آیندهای را متصور است که در آن ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر GPU به طور بالقوه میتوانند گرافیک کامپیوتری تولید کنند.
به نظر میرسد که مدیرعامل Nvidia نگاه نسبتاً خوش بینانهای به این وضعیت دارد. او بیان میکند که هوش مصنوعی به طور بازیهایی مانند Cyberpunk 2077 را از طریق دستورات ساده خلق نمیکند، اما این فناوری تولید مدلها، ویدیوها، کدها و موارد دیگر را امکانپذیر خواهد کرد.
نمونه های زیادی از افرادی وجود دارد که با کار بسیار کم بازی میسازند. اگرچه ممکن است این بازیها عالی نباشند، اما اینها افرادی هستند که از ابزارهای نسخه ۱.۰ استفاده میکنند. این امر بسیار فراتر از آن چیزی است که اغلب افراد به تنهایی میتوانند انجام دهند و هوش مصنوعی میتواند با سرعت بیشتری روی ایدهها کار کند تا بازیهای بهتری تولید شود.
جنسن هوانگ در جلسه پرسش و پاسخ نیز اشاره کرد که هوش مصنوعی در حال حاضر نحوه نوشتن کد را تغییر میدهد. برای اینکه بتوانید متن و کد بنویسید، دیگر نیازی به شرکت در کلاسها و تحصیلات ندارید.
در حالی که باید دید که آیا استفاده گسترده از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به تولید محتوا در نهایت منجر به بازیهای بهتری میشود یا خیر، اما انتظار میرود که تکامل نهایی DLSS یک سیستم رندر کاملاً عصبی در آینده دور باشد که بتواند به طرق مختلف با موتور بازی تعامل داشته باشد.