مدیرعامل Embracer: صحبتهایی برای افزایش قیمت بازیها به بیش از ۷۰ دلار در جریان است

به گفتهی لارس وینگفورز (Lars Wingefors)، مدیرعامل Embracer Group، این احتمال وجود دارد که قیمت برخی از بازیها در سالهای آینده به بیش از ۷۰ دلار افزایش یابد.
تعدادی از ناشران با شروع نسل نهم قیمت بازیهای خود را از ۶۰ دلار به ۷۰ دلار افزایش دادند. از زمان این افزایش قیمت، برخی از بازیها توانستهاند هزینه را توجیه کنند اما برخی دیگر مانند Skull and Bones نتوانستهاند انتظارات را برآورده کنند. با این حال، ممکن است افزایش قیمت دیگری در راه باشد. مدیرعامل Embracer اخیرا اعلام کرده است که احتمال دارد قیمت بازیها به بیش از ۷۰ دلار برسد.
البته ظاهراً این افزایش قیمت شامل همه بازیها نمیشود و به گفتهی مدیرعامل Embracer برخی از عناوین با محتوای بیشتر میتوانند برچسب قیمت بیشتری داشته باشند. لارس وینگفورز در مصاحبه با رسانه Gamesindustry.biz فاش کرد که این شرکت در حال بررسی افزایش قیمت بازی در آینده است. او اعتقاد دارد که افزایش قیمت غیرممکن نیست، اما هنوز کسی این روش را امتحان نکرده است.
وی در این باره گفت:
اگر یک بازی RPG عظیم بسازید، آیا مصرف کننده مایل به پرداخت هزینه بیشتر است؟ این چیزی است که ما در مورد آن بحث کردهایم.
او همچنین میگوید که اگر ناشری این رویکرد را امتحان کند، محصولات بیشتری از این قبیل به بازار میآیند. در گذشته نیز این موضوع ثابت شده است. پلی استیشن جزو اولین شرکتهایی بود که بازیهایی با قیمت ۷۰ دلار را عرضه کرد، اما شرکتهایی مانند نینتندو، کپکام و موارد دیگر به سرعت از این رویکرد پیروی کردند و تقریباً به یک قیمت استاندارد تبدیل شد.
با این حال، مدیرعامل Embracer Group گفته است که این شرکت تلاش میکند همان قیمتهای قبلی را حفظ کند. مشخص نیست که کدام شرکت سعی خواهد کرد تا روند افزایش قیمت را آغاز کند، اما شاید راکستار با بازی مورد انتظار GTA 6 بتواند این کار را انجام دهد. حتی اگر GTA 6 با قیمت بالاتری عرضه شود، احتمالاً از همان روز اول رکوردهای فروش را از آن خواهد کرد. سپس این امر کاتالیزوری برای ناشران دیگر خواهد بود تا از این روش پیروی کنند. با تمام این تفاسیر، قیمت ۷۰ دلاری در حال حاضر ثابت مانده است. حتی برخی بر این باورند که قیمتها و بودجههای بالا منجر به سقوط بازیهای AAA میشوند.
Embracer Group طی یک سال اخیر تغییرات مختلفی را پشت سر گذشته و بیشترین اخراج را در صنعت بازی داشته است. این شرکت در یک سال گذشته، حدود ۴۵۰۰ توسعهدهنده را اخراج و ۸۰ بازی را لغو کرده است، بنابراین انتظار نمیرود که قیمتگذاری جدید تمرکز اصلی این ناشر باشد.