اخبار بازی
مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند

مایکروسافت در وبسایت رسمی حمایت از توسعهدهندگان، آنها را تشویق میکند که از «طراحی شخصیتهای مونث با اندام اغراق شده» اجتناب کنند.
این صفحه که با تیتر «به مشتریان کمک کنید احساس دیده شدن را به دست بیاورند» منتشر شده، شامل فهرستی از سوالها میشود که سازندگان باید از خود بپرسند. برخی از این پرسشها را در ادامه مطالعه میکنید:
- آیا بیجهت موانع جنسیتی در طراحی خود اعمال کردهاید؟
- آیا کاراکتر زن قابل بازی شما در تواناییها و مهارتها با شخصیت مرد برابر است؟ آیا شخصیت اصلی زن لباس و زرۀ مناسب برای ماموریت خود پوشیده است؟ آیا اندام اغراق شده دارد؟
- وقتی داستان اجازه دهد، آیا انواع احساسات از جمله شادی، غم و آسیبپذیر بودن را برای شخصیتهای مرد در نظر گرفتهاید؟
- چند درصد از داستان و صحنه به اقلیتهای جنسیتی و نژادی تعلق میگیرد؟
بسیاری از توسعهدهندگان غربی نسبت به «نگاه مادی و ابزاری» به زنان و خلق شخصیتهای غیرواقعی در بازیها معترض هستند. Stellar Blade جدیدترین عنوانی است که با کاراکتر زن جذاب خود، موجب اعتراض برخی از افراد شد، اگرچه حتی این عنوان بر اساس یک مدل در زندگی واقعی طراحی شده است.