اخبار بازی

مایکروسافت امیدوار است که Game Pass تا سال ۲۰۳۰ به درآمد ۸ میلیارد دلاری دست یابد

گیمفا

شرکت مایکروسافت، دارنده پلتفرم ایکس باکس، انتظار دارد که سرویس Game Pass تا سال ۲۰۳۰ میلادی نزدیک به ۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

افشای اطلاعات جدید مایکروسافت برنامه‌های بلندپروازانه آن‌ها را برای بخش ۱۶ میلیارد دلاری بازی‌ها نشان می‌دهد. این شرکت نه تنها می‌خواهد ایکس‌باکس را به برترین کنسول بازی در بازار تبدیل کند، بلکه در عین حال قصد دارد Game Pass را به صورت اساسی به اشتراک بازی پیشرو و پردرآمدی که امروزه در دسترس است، تبدیل نماید.

مایکروسافت تخمین می‌زند که ارزش ایکس باکس تا سال ۲۰۳۰ به ۳۶ میلیارد دلار برسد که عمدتاً ناشی از فروش بازی‌ها و خریدهای انجام‌شده بر روی کنسول، رایانه شخصی و فضای ابری است. در واقع، مایکروسافت انتظار دارد که ایکس باکس تا سال ۲۰۳۰، ۱۶.۹ میلیارد دلار از خریدها و معاملات درآمدزایی کند؛ به عبارت دیگر بیش از کل مبلغی که ایکس باکس امروز به دست می‌آورد.

از سوی دیگر، مایکروسافت انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ از بخش‌ اشتراکی خود ۷.۸ میلیارد دلار درآمد کسب کند. این شرکت گزارش می‌دهد که ۳.۹ میلیارد دلار از اشتراک در سال مالی ۲۰۲۲، از جمله Game Pass و Xbox LIVE به دست آورده است. کمپانی مذکور انتظار دارد در مدت ۶ سال درآمد خدمات اشتراک را به طور موثر دو برابر کند.

به لطف درآمد‌های بخش استریم‌، اشتراک‌ها سهم بزرگی از این رشد را ایفا خواهند کرد. مایکروسافت از خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) برای تسریع استراتژی ۲۰۳۰ خود استفاده خواهد کرد که این شامل ارزش فوق العاده‌ای است که بازی‌هایی مانند Call of Duty، Overwatch و Diablo می‌توانند به Game Pass اضافه کنند. بخش بزرگ دیگری از دستیابی به این هدف ۳۶ میلیارد دلاری، مفهوم فروشگاه جهانی مایکروسافت است که ایکس باکس گیمینگ به طور موثری پل کنسول، PC، تلفن همراه و هر دستگاه دیگری را در این بین ایجاد می‌کند.

نکته جالب دیگر در مورد نمودار پیش‌بینی سال ۲۰۳۰ افزایش درآمد تبلیغاتی مایکروسافت است. این شرکت قصد دارد پس از خرید اکتیویژن بلیزارد، تبلیغاتی را به بازی‌های موبایل و PC اضافه کند. این احتمال وجود دارد که تبلیغات مذکور تقریباً به طور کامل برای موبایل و بازی‌های PC رایگان باشد، با این حال ممکن است در نهایت مایکروسافت بتواند از ترکیبی از پلتفرم تبلیغاتی King و فناوری تبلیغات Xandr خود برای ایجاد زیرساخت ارائه تبلیغات استفاده کند که به همه دستگاه‌ها متصل شود.

مایکروسافت حدود ۱۰۰ میلیون دلار از تبلیغات در ایکس باکس در سال مالی ۲۲ کسب درآمد کرد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، این ارزش حدود ۱.۴ میلیارد دلار باشد. این یک افزایش ۱۴ برابری در مدت ۶ سال است. همچنین انتظار می‌رود درآمد بخش سخت افزار این شرکت از ۳.۸ میلیارد دلار به ۷ میلیارد دلار افزایش یابد. این یک جهش شگفت‌انگیز محسوب می‌شود، به خصوص با توجه به اینکه مایکروسافت می‌گوید که رشد بخش کنسول را در خرید اکتیویژن بلیزارد لحاظ نکرده است.

منبع: Tweaktown

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا