فناوری Anti-Lag+ شرکت AMD بازمیگردد

با اعلام معمار ارشد گیمینگ در AMD، این شرکت فناوری Anti-Lag+ را باز میگرداند و مشکلات مربوط به تأخیر و بن شدن بازیکنان، دیگر وجود نخواهند داشت.
فرانک آزور (Frank Azor)، معمار ارشد گیمینگ در AMD، اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد فناوری Anti-lag+ خود را که برای FSR 3 بهبود خواهد یافت، بازگرداند. فناوری مذکور قبلاً رقیب Nvidia Reflex بود.
این فناوری به دلیل بن کردن غیرمنتظره بازیکنان در عناوینی مانند Counter-Strike: Global Offensive و Overwatch 2، از دسترس خارج شد. FSR 3 بدون Anti-Lag+ منجر به تأخیرات و لگهای نگرانکنندهای برای AMD میشود. با این حال، حذف نرمافزار کاری عاقلانه به شمار میرفت؛ زیرا با برخی از محافظهای ضد تقلب خاص ناسازگار بود.
برای رقابت با Nvidia DLSS 3، پردازنده AMD در حال حاضر از FSR 3 در ۳۵ عنوان پشتیبانی میکند. انتظار میرود فهرست عناوین تا پایان این ماه به ۴۷ بازی افزایش یابد، که شامل آثاری مانند Starfield و سه نسخه از حماسه Warhammer میشود. به علاوه، یک ماد جدید، امکان استفاده از FSR 3 را در بازیهایی مانند The Witcher 3 و Dying Light 2 فراهم میکند. این ماد همچنین میتواند در تمام محصولاتی که از DLSS 3 پشتیبانی میکنند استفاده شود.
فرانک (Frank) هیچ تاریخ، اصلاح یا پشتیبانی پیشرفتهای را اعلام نکرده است؛ بنابراین احتمالاً نسخه دیگری از Anti-Lag 2 را شاهد خواهیم بود که تأخیر ایجاد شده در FSR 3 را کاهش میدهد. به گفته آزور (Azor)، نباید زمان زیادی طول بکشد تا درایورهای جدید پشتیبانی شده منتشر شوند.
این امر باعث میشود تا تلاشهای AMD برای رقابت با انویدیا و مجموعه نرمافزاری قویاش موثرتر گردد و FSR 3 با ورود به نسل بعدی پردازندههای گرافیکی که در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ پیشبینی شدهاند، توانمندتر شود.
نظر شما در این باره چیست؟