عضو سابق Bethesda میگوید به دلیل گسترش بیش از حد استودیو استعفا داده است

آرتیست ارشد اسبق Bethesda که در سال ۲۰۲۱ و در حین فرایند تولید Starfield از این استودیو جدا شده بود، ضمن معرفی از بازی جدید استودیوی مستقل خود، پیرامون دلیل جدایی از Bethesda صحبت کرد.
نیت پورکیپایل (Nate Purkeypile) که به مدت ۱۴ سال سابقه کار در Bethesda را دارد، هنرمند ارشد Fallout 76 بوده و سابقه کار روی عناوین دیگری از جمله Fallout 3 ،Fallout 4 ،Skyrim و برخی بازیهای قدیمیتر مانند Metroid Prime 3 را نیز در کارنامه خود دارد.
با این حال، او در سال ۲۰۲۱ استودیوی Bethesda را ترک کرد تا تیم مستقل خود با نام Just Purkey Games را تاسیس کند. وی به تازگی برخی توضیحات درباره دلیل جدایی خود از Bethesda را به اشتراک گذاشته است. وی در این باره گفت:
میدانم که بسیاری از بازیکنان نظرات گوناگونی درباره Starfield و بزرگی آن دارند. شخصاً با بسیاری از آنها موافقم و در حالی که من از کار کردن در Bethesda و دوران Fallout 3 و Skyrim که حداکثر ۱۱۰ کارمند بودیم لذت میبردم، طی سالهای گذشته، متوجه شدم با بزرگتر شدن این استودیو و پروژههای آن، علاقه و شوق کار کردن من کمتر شده است. در کنار همه اینها، من با تمام وجود از طراحی برخی مکانها که شما با آن آشنا هستید، مانند BlackReach، Diamond city، little lamplight و Point Lookout در طول این سالها لذت فراوانی بردهام.
در پروژه Starfield، بیش از ۵۰۰ نفر از ۴ استودیوی مختلف (BGS, BGS Austin, BGS Dalls, BGS Montreal) دخیل بودند و صادقانه بگویم، این محیطی نبود که به کار کردن در آن علاقه داشته باشم. در واقع، برای هماهنگی میان این تعداد از جمعیت، جلسات بسیاری برگزار میشد و من از شرکت در آنها خسته شده بودم. من آن دوران که سریع و بدون اتلاف وقت، شروع به خلق جهان و ایدهها میکردیم را ترجیح میدادم.
چندی پیش و در مصاحبهای، تاد هاوارد (Todd Howard) نیز از وسعت بیش از حد بازیهایش گفته بود.
بازی جدید پورکیپایل با نام The Axis Unseen، «یک عنوان ترسناک و جهان باز با نقشهای ۵ برابر بزرگتر از Skyrim (کنایهای به سخنان تاد هاوارد در معرفی Skyrim) ولی ۱۰۰ درصد دستساز» است.