صحبتهای رئیس سابق Playstation پیرامون بحران وجودی در کنسولهای بازی

شاون لیدن (Shawn Layden)، رئیس سابق برند Playstation، اخیراً توضیحاتی را در مورد وضعیت فعلی کنسولهای بازی ارائه داده است.
بازیهای کنسولی از نظر درآمد همچنان عملکرد خوبی دارند، اما میزان خرید و پیشرفت در بخش سختافزار نسبت به نسلهای قبل کند شده است. گیمرها در نسل جدید کمتر به خرید کنسولهای جدید پلی استیشن و ایکس باکس میپردازند و بخش قابل ملاحظهای از گیمرهای پلی استیشن همچنان از PS4 استفاده میکنند. با این حال، نینتندو سوییچ در چرخه نسل میانی خود عملکرد فوقالعادهای دارد.
با وجود بازار رکود محور امروز، این سوال مطرح میشود: آیا کنسولهای بازی با مشکل مواجه هستند؟ در مصاحبهای با IGN، رئیس سابق پلی استیشن، شاون لیدن، نظرات خود را در مورد تهدید وجودی کنسولها به اشتراک گذاشت.
لیدن در پاسخ به این سوال که آیا کنسولهای بازی با مشکل مواجه هستند، گفت:
این یک مشکل نیست، اما چیز جدیدی نیز محسوب نمیشود.
اگر به تاریخچه کنسولها از کنسول PS1 تا PS5 و همه موارد مرتبط با آن نگاه کنید، میبینید که تعداد کاربران جهانی در هیچیک از آن نسلها از ۲۵۰ میلیون نفر بیشتر نبوده است. هنگامی که Wii عرضه گردید، به لطف Wii Fit، حدود ۲۰ میلیون دستگاه اضافی فروخته شد، زیرا همه فکر میکردند که میتوانند با آن وزن خود را کم کنند.
اما این رویه پایدار نبود و از بین رفت. ما هنوز به نوعی در ۲۵۰ میلیون کاربر کلی فعال کنسولها هستیم. فکر میکنم این یک چالش است. ما در طول زمان توانستهایم کارهای زیادی انجام دهیم و در طول همهگیری COVID، درآمدها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافت، اما همچنان از همان افراد پول بیشتری دریافت میشد و لزوماً افراد جدیدی وارد دنیای بازیهای کنسولی نمیشدند.
بنابراین من فکر میکنم در حال حاضر این تهدید وجودی برای گیمینگ است: چگونه میتوان از آن سقف درونی شیشهای خارج شد؟