سازندگان Spider-Man 2 طی روند توسعه با سونی بحث و جدل داشتهاند

در حالی که Marvel’s Spider-Man 2 یکی از عناوین تحسینشدهی سال ۲۰۲۳ محسوب میشود، اما اینسامنیاک گیمز نشان میدهد که این یک سفر پر از چالش بوده است.
توسعهدهندگان Marvel’s Spider-Man 2 از اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) اخیراً فاش کردهاند که در مرحلهای از پروسهی ساخت این بازی، بحث داغی با سونی وجود داشته است. اگرچه این اثر توانست انتظارات را برآورده کند، اما مسیر موفقیت برای سازندگان مملو از چالشهای مختلف بوده است.
در بخشی از پادکست AIAS Game Maker’s Notebook، تد پرایس (Ted Price)، مدیرعامل اینسامنیاک گیمز و برایان اینتیهار (Bryan Intihar)، مدیر ارشد خلاقیت این استودیو، مشکلاتی را که سازندگان در نیمهی دوم فرآیند توسعه Marvel’s Spider-Man 2 با آن مواجه بودند، بیان کردند. اینتیهار اظهار داشت که در بخشی از روند ساخت بازی، تیم سازنده فکر میکرد که نمیتواند استانداردهای کیفیت مورد انتظار را برآورده کند که منجر به یک بحث داغ با تولیدکنندگان سونی شد. وی اشاره کرد این بحث به جای یک بحث استدلالی بیشتر به یک حس سرخوردگی تبدیل شد و افزود تعامل با سونی منجر به یک واکنش احساسی از سوی او گردید.
مدیر ارشد خلاقیت اینسامنیاک در ادامه توضیح گامهای برداشته شده برای هدایت پروژه به مسیر خود فاش کرد که باید یک قدم به عقب برمیداشت و اهداف را عینیت میداد و دوباره ارزیابی میکرد که چگونه بخشهای مختلف بر ستونهای بازی تأثیر میگذارند و چگونه میتوان آنها را با حداقل کار بازسازی نمود. اینتیهار توضیح داد که طرح بهبودی را بر روی یک دستمال تهیه کرد. در واقع همین واکنش احساسی او بود که که شتاب پروژه را دوباره به حرکت درآورد. در حالی که ممکن بود روند توسعه برای اینسامنیاک پر سر و صدا و پر حاشیه باشد، اما این استودیو توانست به موفقیت دست یابد.
بازی Marvel’s Spider-Man 2 در حالی که در مراسم The Game Awards 2023 در ۷ بخش نامزد دریافت جایزه شد، اما در نهایت نتوانست در هیچ یک از بخشها جایزهای دریافت کند. از سوی دیگر، اینسامنیاک گیمز مدتی پیش مورد حملهی سایبری قرار گرفت و اطلاعات گستردهای از پروژههای آیندهی این استودیو به بیرون درز کرد. به دنبال آن، بیلد PC بازی Marvel’s Wolverine نیز در فضای مجازی فاش شد.
Marvel’s Spider-Man 2 هماکنون بر روی پلی استیشن ۵ در دسترس است.
نظر شما در این باره چیست؟