روند توسعه ریمستر بازی Star Wars: Dark Forces با مشکلات متعددی مواجه شده است

شرکت Nightdive که وظیفه توسعه دادن ریمستر بازی Star Wars: Dark Forces را برعهده گرفته است، در مصاحبه اخیر خود به مشکلات گوناگونی اشاره کرد که تیم توسعهدهندگان این ریمستر، با آن مواجه شدهاند. مکس وین که هم اکنون به عنوان مدیر این پروژه فعالیت میکند، در مصاحبه با وبسایت PCGamer، به مشکلات فنی متعددی که بر سر راه تیم توسعهدهنده قرار گرفتهاند، اشاره کرده است. جهت دریافت اخبار بیشتر، با دنیای بازی همراه باشید.
به گفته آقای وین، یکی از مواردی که آوردن بازی Star Wars: Dark Forces به سیستمهای مدرن را دشوار میکند، این واقعیت است که این بازی از فناوریهای خاص خودش استفاده میکند. ظاهرا توسعه فناوریهایی که تنها ویژه Star Wars: Dark Forces باشند، در روند توسعه آن به امری عادی تبدیل شده بود. آقای وین اعتقاد دارد که در امر طراحی نسخه اصلی بازی، توسعهدهندگان در ساختن سیستمها و ویژگیهای خاص خودشان زیادهروی کردهاند. این موضوع حتی تا جایی پیش رفته که توسعهدهندگان بازی اصلی، نسخه خود از حالت multi-threading (اجرای چند برنامه در یک زمان) را برای اجرای بازی طراحی کردهاند. مکس وین میگوید:
“طراحی مجدد بازی Star Wars: Dark Forces، از نظر فنی، کاری دشوار است، زیرا سازندگان اصلی آن تا حد زیادی به سیستمهای ساخت خودشان اکتفا کردهاند. بازی شامل جزییات کوچک و در عین حال فراوانی میشد که کار را برای شرکت LucasArts در آن زمان، دشوار میکرد. به همین دلیل در اواسط دهه ۱۹۹۰ توسعهدهندگان این شرکت، سیستم خاص خودشان را برای به کارگیری multi-threading طراحی کردند. ما مجبور بودیم برای پیادهسازی این ویژگی، از تکنیکهای مدرن و پیشرفته استفاده کرده و به طور همزمان، ایده اولیه پشت آن را حفظ کنیم”.
به گفته وین، خوشبختانه شرکت Nightdive قادر به حل این مشکلات بوده و توسعهدهندگان آن، موفق به اجرای بازی روی سیستمهای مدرن شدهاند. این موفقیت مدیون دسترسی شرکت Nightdive به کد منبع اصلی بازی به دست آمده است. با استفاده از کدهای اصلی بازی Star Wars: Dark Forces، شرکت Nightdive توانسته است این بازی را که در ابتدا برای رایانههای قدیمیتر در دهه ۱۹۹۰ ساخته شده بود، به سیستمهای مدرن بیاورد.
با این حال مشکلات این بازی تنها به بخش فنی محدود نمیشود. با در نظر گرفتن طراحی نسبتا قدیمی بازی Star Wars: Dark Forces، آقای وین عنوان کرد که طراحی مجدد و بازسازی رابط کاربری (UI) آن نیز کار بسیار دشواری است، زیرا امکان دارد بخش زیادی از آن در طول روند بازسازی از بین برود. آقای وین ادامه داد:
“موضوع دیگری که مدرنسازی آن دشوار است، به بخش رابط کاربری مربوط میشود. تمام بخشهای رابط کاربری مانند منوها و بخشهای درونی بازی، به گونهای طراحی شدهاند که به راحتی توسط ماوس قابل دسترسی باشند. طراحی مجدد رابط کاربری به گونهای که دسترسی به آن با کنترلر فراهم شود، کاری زمانبر و دشوار خواهد بود”.
ریمستر بازی Star Wars: Dark Forces که در ماه آگوست امسال معرفی شد، قرار است در تاریخ ۲۸ فوریه منتشر شود. تاریخ عرضه این ریمستر دقیقا همزنان با انتشار نسخه اصلی همگام شده است، زیرا نسخه اصلی بازی هم، در تاریخ ۲۸ فوریه ۱۹۹۵ منتشر شده بود. این بازی برای کنسول نینتندو سوییچ، کنسولهای ایکسباکس وان و سری اس/ایکس، کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ۵ و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.