رئیس XBOX در مورد تعطیلی Tango: گاهی باید تصمیمات سخت گرفت

رئیس XBOX، فیل اسپنسر، در پی تعطیلی ناگهانی چهار استودیوی Bethesda، از جمله Tango Gameworks، سکوت خود را شکست و به تشریح دلایل این تصمیم جنجالی پرداخت.
در اوایل ماه مه، خبر تعطیلی استودیوهای Arkane Austin (سازنده Redfall)، Tango Gameworks (سازنده Hi-Fi Rush)، Alpha Dog و Roundhouse Games توسط مایکروسافت، شوکی بزرگ به علاقمندان وارد کرد. در پی این رخداد و در جریان رویداد «نمایش بازیهای ایکس باکس» از اسپنسر خواسته شد تا درباره این تصمیم بحثبرانگیز، به ویژه تعطیلی Tango Gameworks، توضیح دهد.
مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ با اشاره به تمرکز خود روی حمایت از کارکنان تعدیل شده، در توجیه سکوت خود گفت:
در حال حاضر، زمان آن است که روی تیمها و افراد تمرکز کنیم. این تصمیم، بدون شک برای آنها شرایط دشواری را پدید آورده و من میخواهم از طریق ارائه سنوات و سایر اقدامات حمایتی، اطمینان حاصل کنم که با تک تک اعضای تیمها با احترام و انصاف رفتار میشود. این موضوع، نه به نفع من یا روابط عمومی ایکس باکس، بلکه بیش از همه به نفع اعضای آن تیمهاست.
اسپنسر در ادامه با اذعان به عدم رضایت شخصی خود از تعطیلی Tango Gameworks، تأکید کرد که وظیفه اصلی او حفظ سودآوری و مواضع مالی ایکس باکس است.
او خاطر نشان کرد:
همانطور که بارها گفتهام، تعهد من، ادارهی یک کسبوکار باثبات و در حال رشد است، گاه مستلزم اتخاذ تصمیمات سختی است که احتمالاً خوشایند من یا دیگران نباشد.
ما به حرکت رو به جلو و سرمایهگذاری در اهدافمان در ایکسباکس ادامه خواهیم داد و با ساختن بهترین کسبوکار ممکن، اطمینان حاصل میکنیم که میتوانیم به برگزاری رویدادهایی مانند این شوکیس پویا و موفق، ادامه دهیم.