خالق God of War شخصیتپردازی کریتوس در بازیهای جدید را دوست ندارد

کریتوس از سری God of War، در دستۀ کاراکترهایی قرار میگیرد که دو چهرۀ کاملاً متفاوت از آن دیدهایم و تغییر و تحولات زیادی در شخصیت او انجام شده است. اما خالق سری از این تغییرات راضی و خشنود نیست.
God of War Ragnarok ادامهای بر ریبوت فرنچایز در سال ۲۰۱۸ است، اما اولین نسخۀ سری روی PS2 توسط دیوید جفی (David Jaffe) خلق شد. جفی اخیراً در ویدیویی متذکر شده که طرفدار ریبوت ۲۰۱۸ است و آن را دوست دارد، اما چندان از شخصیتی که کریتوس در Ragnarok به آن تبدیل شده لذت نبرده است.
نه تنها جفی باور دارد که بازیهای سری به «سمتی اشتباه» رفتهاند، بلکه احساس میکند سانتا مونیکا آنقدر شخصیت کریتوس را تغییر داده و موارد مختلفی را روی آن اعمال کرده که به شخصیتی فراتر از چیزی که باید باشد تبدیل شده است. وی در ادامه به فیلمهای Indiana Jones اشاره کرد و گفت آن مجموعه نیز سعی کرد شخصیت اصلی را رشد دهد، اما از ریشهها دور شد.
کارگردان محتوای اضافۀ Valhalla در بیانیهای گفته بود که اعضای سانتا مونیکا حالا از دورۀ ساخت بازیهای کلاسیک که در دورۀ دانشجویی آنها ساخته شده بود دور شدهاند و با ذهنی بلوغ یافته، از زندگی شخصی خود نیز الهام میگیرند و ایدۀ پسر و پدر در این سری نیز یکی از همین الهامات بوده است. جفی در پاسخ به این بیانیه گفت:
من نمیخواهم این کاراکترها «رشد» کنند و برایم مهم نیست که چه چیزی در استودیو یا زندگی شخصیتان رخ میدهد. میتوانید با یک IP جدید یا کاراکترهای تازه در Lore سری God of War، به دغدغههای شخصی خود بپردازید، این رویکرد فوقالعاده خواهد بود، اما کاراکتر کریتوس یا ایندیانا جونز را با این ایده که استیون اسپیلبرگ هستید و بلوغ پیدا کردهاید تغییر ندهید.
جفی در ادامه به این موضوع اشاره میکند که کریتوس نباید فرزندی داشته باشد و مسیری که سانتا مونیکا پیش گرفته را دوست ندارد.