جزئیات گیمپلی Assassin’s Creed Shadows از زبان سازندگان

سازندگان Assassin’s Creed Shadows پس از معرفی این عنوان، با رسانه IGN مصاحبه کردند و اطلاعات بسیاری از این اثر به اشتراک گذاشتند.
بازی Assassin’s Creed Shadows روز گذشته با انتشار تریلری سینمایی معرفی شد. سازندگان شرکت یوبیسافت (Ubisoft) با مصاحبه با رسانه IGN، حدود ۴۰ مورد از جزئیات گیمپلی بازی را به اشتراک گذاشتند. این جزئیات درباره بخشهای مخفیکاری و پارکور، مبارزات و سیستمهای نقش آفرینی، جهان بازی و فصلهای مختلف و ماموریتها و ترورها هستند و در ادامه میتوانید آنها را مطالعه کنید.
مخفیکاری و پارکور
نور و تاریکی نقش مهمی در سیستم مخفیکاری Assassin’s Creed Shadows دارند. تنظیمات Global Illumination جدید، سایهها و نورها متغیر را به بازی آورده که این کار بر بازه دید دشمنان تاثیر میگذارد. شما میتوانید در سایهها پنهان شده و با تخریب منابع نوری، سایهها را بیشتر کنید. یک نشانگر در UI به بازیکنان مقدار پنهان بودن و بازه دید دشمنان را اطلاع میدهد.
خدمتگذاران، نوعی جدید از NPCها هستند. آنها با شما نخواهند جنگید، ولی در صورت یافتن شخصیت، به دشمنان مکان بازیکن را اطلاع میدهند.
اکنون یک آپشن برای کشتن مخفیانه دشمنان وجود دارد که با استفاده از آن، جسد آنها را به جلو پرتاب کنید. با این آپشن، راههای جدیدی برای گیمپلی مخفیانه به وجود میآید.
قابلیت سینهخیز رفتن برای اولین بار به سری آمده است. با سینهخیز رفتن میتوانید در سکوت بیشتر حرکت کنید.
نائوئه (Naoe) یک Grappling Hook دارد که با آن میتواند به گوشه تمام پشتبامها برود. بر خلاف Grappling Hook بازی Assassin’s Creed Syndicate، در نسخه Shadows با طناب Grappling Hook میتوان به شکل واقعگرایانهای تاب خورد. با استفاده از آن میتوان به سقف ساختمانها آویزان شد و بالای سر دشمنان قرار گرفت.
Eagle Vision باز میگردد و استفاده از آن به بازیکنان اجازه میدهد تا دشمنان و خدمتگذاران را علامت گذاری کنند. پرندگان Origins، Odyssey و Valhalla دیگر در Shadows وجود ندارند و بازیکنان بایستی خودشان مناطق و آیتمهای مورد نظر را پیدا کنند.
از آن جایی که نائوئه یک شینوبی است، مهارت بالایی در مخفیکاری خواهد داشت. یاسوکه نیز میتواند با مخفیکاری پیش برود، اما به خاطر قد و اندازه بزرگتر و زره سنگین، مبارزه مستقیم برای او روش مناسبتری است.
مبارزات و سیستمهای نقش آفرینی
در دوره تاریخیای که بازی روایت میشود، استفاده از سپر رایج نبوده و به همین دلیل تنها دفاع بازیکنان، زره آنها است. یاسوکه برخلاف نائوئه، میتواند از سلاحش برای دفع و Parry حملات استفاده کند. نائوئه به منظور دفع حملات دارای مکانیکی با نام «انحراف» خواهد بود. سازندگان توضیحاتی بیشتری درباره این مکانیک و تفاوت آن با Parry ارائه ندادند.
زره دشمنان دارای دوام مشخصی بوده و در هنگام مبارزات شکسته میشود. تقریبا تمام آیتمهای بازی در صورت اصابت با اسلحهها دچار آسیب میشوند. کاتاناها میتوانند علفها و سبدهای میوه را بشکنند و از خود ردی به جا بگذارند.
بازیکنان میتوانند سلاحهای متنوعی را انتخاب کنند. در بازی کاتاناها، نیزهها، Shuriken و Kusarigama وجود دارند. همچنین یاسوکه میتواند از تفنگهای Arquebus استفاده کند تا از راه دور به دشمنان آسیب برساند. هر اسلحه یک درخت مهارت داشته و با استفاده مکرر از هر کدام میتوانید دقت و مهارتهای آنها را ارتقا دهید. بازیکنان همچنین میتوانند با جمع کردن منابع موردنیاز، کاتانای خود را بسازند و آن را شخصیسازی کنند.
با گشتگذار در بازی، طومارهایی را پیدا خواهید کرد که مهارتهای مبارزه را به شخصیتها یاد میدهند. به مانند Assassin’s Creed Syndicate، یاسوکه و نائوئه دو درخت مهارت جداگانه و زره دارند اما XP Point، اسلحههای جمعآوریشده و منابع را با یکدیگر به اشتراک میگذارند.
جهان بازی و فصلهای مختلف
Assassin’s Creed Shadows با نسخه بهروزرسانیشده موتور بازیسازی Anvil توسعه یافته است. تکنولوژی جدید به سازندگان اجازه داده تا با استفاده از Global Illumination به نورپردازی بهتری برسند و آیتمهای قابل شکستن و بافتهای باکیفیتتری بسازند.
به لطف موتور جدید، سیستم فصول برای این عنوان تعریف شده است. بازیکنان میتوانند تمام ۴ فصل ژاپن را مشاهده کنند. به خاطر منطق داستانی و وفاداری به تاریخ، روند تغییر فصول از پیش تعیین شده است. هر فصل ویژگیها و فیچرهای خاصی به گیمپلی اضافه میکند. به عنوان مثال، در فصل بهار و تابستان، بوتهها و علفهای بلندی در بازی قرار میگیرند که بازیکنان میتوانند در میان آنها مخفی شوند. در فصل زمستان، آبها منجمد شده و امکان ورود به استخرها و چشمهها وجود ندارد. همچنین قندیلهایی در بامها به وجود میآیند که در صورت شکسته شدن، موقعیت بازیکن را فاش میکنند.
NPCها در هر فصل، رفتارهای متفاوتی خواهند داشت. در فصول گرم، دشمنان با بریدن علفها با شمشیرشان، به دنبال شما میگردند. آنها در زمستان، سعی میکنند که نزدیک به آتش و منبع گرما بمانند و این کار، به بازیکنان راههای بیشتری برای پیشروی اعطا میکند.
یک سیستم آب و هوایی کاملا پویا در بازی قرار گرفته که در هر منطقه و فصل، شرایط مناسب را برقرار میکند. شرایطی مانند مه عمیق، بادها و بارش برف شدید، بر بازه دید دشمنان تاثیر میگذارند. بازی Assassin’s Creed Shadows یک زیستبوم و طبیعت پویا دارد، به عنوان مثال در فصل بهار با وزش باد، گردههای درختان پخش شده و یک زیستبوم واقعگرایانه ایجاد میکنند.
نقشه Assassin’s Creed Shadows به اندازه نسخه Origins بوده و مناطق مرکزی ژاپن را به تصویر میکشد. این نقشه بر اساس تاریخ ژاپن، به چندین منطقه تقسیم شده است. ایگا (Iga)، آریما (Arima) و اومی (Omi)، برخی از این مناطق هستند.
نقاط نمادین Synchronisation با ظاهری جدید باز میگردند. آنها دیگر در نقشه نشان داده نمیشوند. در این نقاط میتوانید مناطق مهم را پیدا کرده و نشانگذاری کنید. سازندگان گفتهاند که از نشانگذاریهای بسیار کمتری در نقشه استفاده کردهاند.
Assassin’s Creed Shadows در دوران شکوفایی شهرنشینی، داد و ستد و نبرد روایت میشود. این موضوع باعث ایجاد شهرهای متنوع، زمینهای زراعی، قلعههای غولآسا و مکانهای مخصوص بازرگانی در سرتاسر نقشه شده است.
ماموریتها و ترورها
بخش داستانی بازی Assassin’s Creed Shadows غیر خطی بوده و بر از بین بردن هدفها تمرکز خواهد داشت. به گفته سازندگان، ترتیب از بین بردن این اهداف را بازیکنان میتوانند انتخاب کنند. بازیکنان ممکن است برخی از آنها در جهان بازی به شکل تصادفی ببینند و بدون هیچگونه تحقیق، این افراد را به قتل برسانند. یوبیسافت میخواهد به بازیکنان کمتر کمک کند و مسیر را کاملا به آنها نشان ندهد.
به مانند Assassin’s Creed Syndicate، اکثر ماموریتهای اصلی را میتوان با هر دو شخصیت اصلی تجربه کرد و انتخاب میان آنها، بر عهده بازیکنان است. البته یاسوکه و نائوئه هر کدام ماموریت اختصاصی خود را دارند.
مراحل فرعی Assassin’s Creed Shadows شامل پیدا کردن قلعهها، معابد، زیارتگاهها و آثار قیمتی و یا هنری میشوند و بازیکنان میتوانند همگام با مراحل اصلی آنها را پیش ببرند. بازیکنان قادر به ساخت شبکههای جاسوسی بوده و مامورین این شبکهها به ماموریتهایی به منظور جمعآوری اطلاعات فرستاده میشوند.
Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۵ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.