توسعهدهنده: معاملات Game Pass نسبت به قبل بدتر شده است

یک توسعهدهنده بازیهای مستقل ادعا کرده است که معاملات سرویس اشتراکی Xbox Game Pass دیگر به خوبی گذشته نیستند.
در حالی که خدمات اشتراک در ایالات متحده متوقف شده، اما Xbox Game Pass به رشد خود ادامه میدهد و اخیراً مشخص شده که این سرویس در مجموع به بیش از ۳۴ میلیون مشترک رسیده است.
رشد Game Pass بیشتر به دلیل کتابخانه عظیم بازیهای این سرویس است. چندی پیش اعلام شد که سرویس اشتراکی مذکور در سال گذشته محتوایی به ارزش ۹ هزار دلار، از جمله شامل انتشار بازیها در روز اول عرضه ارائه کرده است.
مایکروسافت اغلب قراردادهایی را با توسعهدهندگان برای انتشار بازیهای آنها در روز اول عرضه بر روی Game Pass منعقد میکند، اما مصاحبه اخیر برخی توسعهدهندگان نشان میدهد که چنین معاملاتی دیگر به خوبی قبل نیستند.
سازندگان عناوین مستقل Slay the Spire و Darkest Dungeon هفتهی گذشته طی مصاحبهای در رویداد GDC اظهار داشتند معاملاتی که توسط برخی توسعهدهندگان کوچک برای تامین مالی انجام میشود، دیگر به مانند گذشته نیست. این توسعهدهندگان میگویند تقریباً با پنج تیم سازنده در GDC امسال صحبت کردند، همه آنها گفتند که با وجود صحبتهای یک ساله، بودجهی لغو شده است. یکی از بنیانگذاران استودیوی Mega Crit، سازندهی بازی Slay the Spire میگوید که نداشتن بودجه کافی او را نگران میکند.
کارگردان Darkest Dungeon نیز اظهار داشت که معاملات Game Pass نیز به مانند گذشته نیستند. او در مورد قراردادهای انحصاری Epic Games موارد مشابهی برای گفتن داشت. در حالی که این توسعهدهنده امیدوار است که اوضاع در آینده تغییر کند و توسعهدهندگان مستقل ممکن است قرارداد بهتری را دریافت کنند، او همچنان اعتقاد دارد که چنین قراردادهایی دیگر برای استودیوهای مستقل عالی نیستند.
این موضوع ممکن است به این معنا باشد که در آینده عناوینی مانند Palworld و بازیهای خلاقانه کمتر و به دفعات در Game Pass ظاهر شوند. قابلیت یافتن بازیهای منحصربهفرد در این سرویس یکی از قویترین داراییهای آن محسوب میشود، اما برخی توسعهدهندگان اشاره میکنند که این امر در آینده دشوارتر خواهد شد.