تهیه کننده The Legend of Zelda: بازیهای خطی این فرنچایز متعلق به گذشته هستند

به نظر میرسد طرفداران سری محبوب The Legend of Zelda نباید انتظار ساخت بازیهای خطی از این فرنچایز را داشته باشند.
شرکت نینتندو با داشتن آیپیهای Mario و The Legend of Zelda دو فرنچایز بزرگ و محبوب را در صنعت بازی در اختیار دارد. سری Zelda به لطف داشتن دنیاهای خارقالعاده، حس ماجراجویی و کاوش در جهان، همواره یکی از معتبرترین فرنچایزهای موجود بوده است. بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild تحول بزرگی را در میان عناوین جهان باز به وجود آورد و به نینتندو اجازه داد تا این سری را به سطحی برساند که آزاد بودن را ارائه میداد و بازیکن را محدود نمیکرد. دنباله آن، یعنی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، همه چیز را فراتر برد و یک موفقیت بزرگ دیگر را برای نینتندو به ارمغان آورد.
با این حال، برخی از طرفداران Zelda علاقهای به جهان باز شدن این سری ندارند. برخی از افراد میخواهند تجربه هدایت شدهتری داشته باشند که مانند بازیهای قدیمی این سری کمی خطیتر باشد. متأسفانه این طرفداران احتمالاً دیگر چنین چیزی را نخواهند دید. ایجی اونوما (Eiji Aonuma)، تهیهکننده The Legend of Zeld، در مصاحبه با IGN خاطرنشان کرد که عناوین خطی این مجموعه بیشتر «بازیهایی مربوط به گذشته» هستند و فلسفه طراحی گیمپلی آزادتر با علایق بازیکن همسو میشود، اما برای توسعهدهندگان هزینه دارد.
من با صحبتهای Hidemaro Fujibayashi در مورد این که در بازیهایی که باید مجموعهای از مراحل خاص را دنبال کنید یا ماموریتها را با نظم بسیار مشخصی تکمیل کنید به نوعی متعلق به بازیهای گذشته هستند، کاملاً موافقم. این در حالی است که عناوین امروزی در حال حاضر بازیهایی هستند که در آنها میتوانند تصمیمات خود بازیکن را بپذیرند و به آنها این آزادی را بدهند که بهطور انعطافپذیر بازی را ادامه دهند و بازی این امکان را میدهد. بنابراین من کاملاً با آن به عنوان فلسفه طراحیمان موافقم؛ اما به عنوان تهیه کننده باید اعتراف کنم که ساخت بازیها به این روش همواره هزینههای توسعه اضافی را به همراه دارد و این چیزی است که باید به آن فکر کنم.
وی در ادامه افزود:
من فکر می کنم ما به عنوان مردم تمایل داریم چیزی را بخواهیم که در حال حاضر نداریم و کمی ذهنیت سبزتر وجود دارد. همچنین فکر میکنم با آزادیهایی که بازیکنان در بازیهای اخیر این فرنچایز دارند، هنوز یک مسیر مشخص وجود دارد، و آن مسیری است که آنها انتخاب کردهاند. بنابراین فکر میکنم این چیزی است که میخواهم در مورد بازیهای فعلی که در حال ساخت هستیم، به خودم یادآوری کنم.
وقتی میشنوم که مردم آن چیزها را میگویند، جالب است، زیرا از خودم میپرسم: «چرا میخواهید به یک بازی بازگردید که در آن در انواع چیزها یا روشهایی که میتوانید بازی کنید، محدودتر و کمتر هستند؟ » اما من میل به نوستالژی را متوجه میشوم و میتوانم آن را از این جنبه نیز درک کنم.
نظر شما در این باره چیست؟
منبع: Comicbook