تنسنت با وضع قوانین جدید بازیهای آنلاین در چین ۵۴ میلیارد دلار ضرر کرد

در ساعات اخیر، تنسنت (Tencent) و برخی دیگر از بزرگترین شرکتهای بازی در چین از سقوط قابل توجهای در سهام خود رنج میبرند، زیرا اداره ملی مطبوعات و انتشارات، پیشنویس دستورالعملهایی را با هدف کاهش هزینهها در بازیهای آنلاین منتشر کرد.
این اقدام باعث شد ارزش سهام تنسنت حدود ۱۶ درصد کاهش یابد و حدود ۵۴ میلیارد دلار را از دست بدهد، در حالی که ارزش سهام NetEase نیز تقریباً ۳۰ درصد کاهش یافته است. این دستورالعملهای جدید به مسائل شایع مربوط به خرج کردن مبالغ گزاف در بازیهای آنلاین که با تراکنشهای کوچک در حال انفجار هستند، مربوط میشوند.
قوانین جدید بازی در چین
در پکن، دستورالعملهای جدیدی منتشر گشته که برای محدود کردن هزینههای اضافی در بازیهای آنلاین ایجاد شده است. راز بزرگی نیست که چین سهم بزرگی در بازار بازیهای «رایگان با پرداختهای درونبرنامهای» دارد. معمولاً ورود به این بازیها هزینهای نخواهد داشت، اما تراکنشهای خرد را به همه کاربران ارائه میدهند که بسیار در دسترس و اعتیادآور هستند.
در دستورالعمل جدید تاکید شده است:
- بازیهای آنلاین باید محدودیتهایی را برای هزینهها تعیین کنند
- بازیهای آنلاین باید پاداشهای ورود روزانه را ممنوع کنند
- پلیرهایی که بازیهای خود را استریم میکنند نباید بتوانند انعامهای بزرگ دریافت کنند
- قرعهکشی شانس مبتنی بر احتمال نباید ارائه شود
- تأییدیههای بازی آنلاین باید ظرف ۶۰ روز پس از انتشار توسط رگولاتورها پردازش شوند
با گذشت زمان، جنبه مالی بازیها در حال افزایش است. از هزینه بازیها گرفته تا خریدهای ناعادلانه و از ریزتراکنشها تا لوتباکسها، به نظر میرسد هر روز یک موضوع جنجالی جدید وجود دارد که میتوان در مورد آن بحث کرد، به طوری که بسیاری از این موضوعات در نهایت برای مدتی طولانی در صنعت گیم باقی خواهند ماند.
نظر شما در این باره چیست؟