تمجید تاد هاوارد، خالق Starfield، از بازی Baldur’s Gate 3

تاد هاوارد از Bethesda، استودیوی Larian را برای کارشان روی Baldur’s Gate 3 مورد تحسین قرار داد و گفت که توسعهدهندگان این بازی کار فوقالعادهای انجام دادهاند.
در روزهای اخیر داستانهای زیادی از موفقیت بازیها و استودیوهای بازیسازی، منتشر شده است. برخی از توسعهدهندگان متأسفانه در هیاهوی رسانههای اجتماعی پیرامون این عناوین کمی گرفتار شدهاند و این موضوع عرضه نزدیک Starfield در کنار Baldur’s Gate 3 در مصاحبه اخیر با تاد هاوارد (Todd Howard) از Bethesda مطرح شد.
در حالی که شاید تصور کنید در صنعت بازی رقابت ناسالم وجود داشته باشد و این که Baldur’s Gate 3 مقداری از هیجان عرضه Starfield را کم کرده است، اما تاد هاوارد، خالق Starfield، جز تعریف و تمجید، برای استودیو Larian چیزی ندارد. هاوارد در مصاحبه اخیر خود گفت که این اشتباه است بگوییم استودیوی Larian با Baldur’s Gate 3 به «موفقیت یک شبه» دست یافته، بلکه باید به بازیهای قبلی و سیر تکاملی آنها نگاه کرد.
در مورد Baldur’s Gate 3، هاوارد میگوید که Larian کار فوقالعادهای در ساخت بازی انجام داده و در مورد «چگونگی انجام کارهایشان» و «چگونگی صحبت کردنشان در مورد آن»، چیزی جز ستایش ندارد. این یک تأییدیه بزرگ از یکی از چهرههای برجسته صنعت بازی است و هاوارد حتی اذعان دارد که بازی هایی مانند Baldur’s Gate 3 توسعهدهندگان Bethesda را تحت تأثیر قرار میدهند و الهامبخش آنها هستند.
عناوینی مانند Baldur’s Gate 3 همیشه الهام بخش Bethesda هستند
هاوارد همچنین توضیح میدهد که Bethesda، از گروهی از گیمرها تشکیل شده و این استودیو دائماً از عناوین محبوب ساخته شده توسط سایر توسعهدهندگان الهام میگیرد. هاوارد در اینجا به طور خاص به Baldur’s Gate 3 اشاره نمیکند اگرچه به نظر میرسد که به صورت تلویحی به آن اشاره دارد. او میگوید که «تمام محصولات دنیای بازی» Bethesda را برای بهتر شدن تحت تأثیر قرار میدهند.
فکر میکنم ما به همه بازیها به درستی نگاه میکنیم. در حال حاضر قصد ندارم به طور خاص روی یکی از آنها تمرکز کنم. ما گیمرهای بزرگی هستیم. ما وقتی نکته خوبی را در یک بازی میبینیم، میگوییم: «اوه، این در واقع راه بهتری برای انجام کاری است که ما سعی در انجام آن داریم.»
تاد هاوارد