تحلیلگران: درآمد صنعت بازی تا سه سال آینده به ۳۰۰ میلیارد دلار خواهید رسید

تحلیلگران تخمین زدهاند که درآمد کلی صنعت بازی تا سال ۲۰۲۷ و با ۹% نرخ رشد مرکب سالانه به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
بر کسی پوشیده نیست که صنعت بازی طی این سالها به یک صنعت بزرگ پولساز تبدیل شده است. بازیهای رایگان دارای پرداختهای درون برنامهای در حال گسترش هستند و با گذشت زمان، هزینه سرمایهگذاری در کنسولها و مجموعهای از بازیها افزایش یافته است. اما علیرغم این مشکلات و انتقادات، اغلب گیمرها با این جریان همراه هستند. اخیراً تخمین زده شده است که در نتیجه این ترندها، درآمد جهانی صنعت بازی تا سال ۲۰۲۷ به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
در یک پیشبینی مالی که توسط Bain & Company منتشر شده، درآمد صنعت بازی از هماکنون تا سال ۲۰۲۷ نرخ ۹ درصد رشد مرکب سالانه را تضمین میکند. این امر موجب میشود که سقف درآمد این صنعت از ۱۹۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۳۰۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ افزایش یابد. این گزارش نشان میدهد که گیمرها از بازه سنی ۱۳ تا ۱۷ سال، اکنون ۴۰ درصد بیشتر از تعامل با رسانههای دیگر، مانند برنامههای تلویزیونی، زمان بیشتری را صرف تجربه بازی میکنند.
با در نظر گرفتن سرمایهگذاریها و خریدهای بزرگ مانند ادغام اکتیویژن (Activision) با مایکروسافت، پول بیشتری نسبت به قبل در این صنعت شناور است. همچنین ورزشهای الکترونیکی گرفته و بازار بازیهای موبایلی نیز در حال رشد هستند. در عین حال، تحلیلگران ظهور استریمرها و اینفلوئنسرهای بازی را مورد بررسی قرار دادهاند. با گذشت زمان، آنها به سوپراستارهای چندرسانهای تبدیل میشوند، میلیونها بیننده را جذب میکنند و صرفاً برای استریم آنلاین بازیهای ویدیویی، درآمدی قابل توجه و دیوانهوار به دست میآورند.
به طور کلی پول زیادی در صنعت بازی وجود دارد و با گذشت زمان این صنعت میتواند بسیار ارزشمندتر و قدرتمندتر از صنعت فیلم، موسیقی و تلویزیون شود. از سوی دیگر بازیهایی از جمله GTA 6 میتوانند درآمد بزرگ و هنگفتی را به دست آورند.