بازی Prince of Persia: The Lost Crown در ابتدا قرار نبود یک اثر دوبعدی باشد

اطلاعات جدید منتشر شده حاکی از آن است که بازی Prince of Persia: The Lost Crown ممکن بود به جای یک عنوان دو بعدی، یک اثر سه بعدی باشد.
سری Prince of Persia همانند بسیاری از فرنچایزهای بازیهای ویدیویی کلاسیک، پیش از آنکه وارد دنیای سه بعدی شود، کار خود را به عنوان یک اثر دوبعدی آغاز کرد. هنگامی که یوبیسافت (Ubisoft) بازی جدید Prince of Persia را معرفی کرد، بسیاری از طرفداران انتظار داشتند که مانند Prince of Persia: The Sands of Time یک اثر پلتفرمر سهبعدی باشد. اما استودیوی یوبیسافت مونتپلیه (Ubisoft Montpellier) با رونمایی از Prince of Persia: The Lost Crown اعلام کرد که این بازی یک اثر دوبعدی خواهد بود. با این حال مونیر رادی (Mounir Radi)، کارگردان این عنوان اخیراً در مصاحبه با وبسایت Game Informer فاش کرد که بازی آنها در ابتدا قرار نبود یک اثر دو بعدی باشد.
بازی در ابتدا قرار نبود که به صورت دوبعدی باشد. من این شانس را داشتم که روی چند نمونه اولیه به صورت دوبعدی کار کنم، اما قبل از ورود به آن، تاریخچه سری Prince of Persia را مطالعه کردیم تا مطمئن شویم که تمام میراث را درک میکنیم.
در طول آن مطالعات، رادی سعی کرد تمام چیزهایی را که طرفداران در طول ۳۵ سال گذشته در مورد این فرنچایز دوست داشتند، به صفر رساند. این شامل عناصری از بازیهای اصلی و همچنین عناوین سهبعدی مورد علاقه طرفداران است. همانطور که او تحقیق میکرد، تنها عنصری که رادی میخواست آن را بازگرداند احساس ترس بود.
وی در ادامه افزود:
من میخواستم به ترس و انزوایی که در بازیهای دوبعدی داشتم، پاسخ دهم و همچنین برای انجام آزمایشهای زیادی با جنبه قدرتهای زمانی آماده شوم.
Prince of Persia: The Lost Crown شاید به عنوان یک عنوان پلتفرمر دوبعدی کار خود را آغاز نکرد، اما سازندگان تجربه زیادی در این سبک دارند. تیم سازنده شامل چندین توسعهدهندهی کهنهکار است که روی ساخت بازیهای Rayman Origins و Rayman Legends کار کردهاند. بازیهای Rayman دو بعدی آنها پس از انتشار مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند که میتواند نوید خوبی برای Prince of Persia: The Lost Crown باشد. رادی همچنین خاطرنشان کرد که گیمپلی در پلتفرمرهای دوبعدی اشتراکات زیادی با موسیقی دارد، زیرا ریتم خاصی در گیمپلی بازی وجود دارد. در حالی که Prince of Persia و Rayman شباهت زیادی با هم ندارند، اما این درس مهمی است که تیم سعی کرد آن را به این بازی جدید منتقل کند.
مونیر رادی در این باره اظهار داشت:
برای من و برای بسیاری از افراد تیم، اکشن روی صفحه موسیقی است. وقتی روی یک بازی مانند Rayman کار میکنید، یاد میگیرید که چگونه این جنبه را به گیمپلی منتقل کنید.
بازی Prince of Persia: The Lost Crown در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۸ دی ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و PC منتشر خواهد شد. همچنین دموی رایگان این بازی در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) در دسترس قرار خواهد گرفت.