بازی Marvel’s Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است

اگرچه استودیوی اینسامنیاک گیمز میتواند مسیرهای مختلفی را برای Marvel’s Spider-Man 3 پیش بگیرد، اما جهان باز آن در نیویورک، ممکن است آینده متفاوتی داشته باشد.
در حالی که اینسامنیاک روی توسعه بازی Marvel’s Wolverine تمرکز کرده است، اما در عین حال نیم نگاهی نیز به Marvel’s Spider-Man 3 دارد. اطلاعات فاش شده نه تنها به آیندهای روشن برای این فرنچایز اشاره دارند، بلکه موفقیت بازی دوم نیز به تضمین یک سه گانه قابل تحسین از این سری کمک کرده است. اگرچه مسیرهای زیادی وجود دارد که توسعهدهندگان میتوانند داستان را پیش ببرند، اما نسخه سوم ممکن است در ساختارِ جهان باز خود با یک چالش دشوار و مانعی بزرگ روبهرو شود.
اینسامنیاک در سه بازی مختلف، پلیرها را به شهر بزرگ نیویورک برده است. این امر یک تجربه عالی را ایجاد میکند، اما چیزهای بیشتری وجود دارد که استودیو میتواند از آنها در این شهر نمادین استفاده کند. سازندگان نمیتوانند مرد عنکبوتی را از نیویورک دور کنند، زیرا او همیشه آنجا را خانه خود نامیده است. بنابراین، به نظر میرسد که اینسامنیاک باید تصمیم بزرگی در مورد طراحی جهان بازی خود اتخاذ کند.
نسخه اول Marvel’s Spider-Man به خوبی بازیکنان را با شهر نیویورک آشنا کرد و حس گشت و گذار و تاب خوردن در آن لذتبخش بود. اینسامنیاک همچنین جزیره منهتن را با با تمام نقاط دیدنی نمادینی که انتظار میرفت، در اختیار بازیکنان قرار داد. علاوه بر این، انواع ساختمانهای کلاسیک مارول، از جمله Daily Bugle، Sanctum Sanctorum و حتی برج Avengers نیز در آن وجود دارند. حال اگر این موارد را با گیمپلی هیجانانگیز ترکیب کنید، به راحتی میتوان متوجه شد که چرا این اثر یکی از بهترین بازیهای ابرقهرمانی است.
بازیکنان در Marvel’s Spider-Man: Miles Morales نیویورک زمستانی را تجربه کردند. سپس Marvel’s Spider-Man 2 با اجازه دادن به بازیکنان برای کشف بروکلین و کوئینز، این سری را به سطح کاملاً متفاوتی رساند. اما این مورد باعث شده است که Marvel’s Spider-Man 2 تنها دو منطقه دیگر شامل Bronx و جزیره Staten را برای کاوش داشته باشد. در حالی که دیدن دوباره آنها جالب خواهد بود، اما این احتمال وجود دارد که پس از گذراندن سه بازی در محدوده همان شهر، زمان برای نشان دادن چیز جدیدی فرا رسیده باشد.
گسترش شهر نیویورک برای بازی بعدی Marvel’s Spider-Man منطقی به نظر میرسد، اما ممکن است به قدری متفاوت نباشد که بازیکنان از آن لذت ببرند. قبلاً انتقاداتی مبنی بر شبیه بودن قسمتهای مختلف شهر وجود داشت، بنابراین ممکن است زمان آن رسیده باشد که اوضاع تغییر پیدا کند. با این حال، دور کردن مرد عنکبوتی از شهر خود اگر با دقت کافی مدیریت نشود، میتواند اشتباه بزرگی را رقم بزند. مرد عنکبوتی همیشه شهر نیویورک را خانه خود نامیده است و تقریباً هر فیلم و بازی در محدوده این شهر اتفاق میافتد. درست به مانند بتمن و شهر گاتهام، مرد عنکبوتی و شهر نیویورک در طول سالها از هم جداییناپذیر شدهاند. دنیای سینمایی مارول حتی با فیلم Spider-Man: Far From Home تلاش کرد تا چیزهای زیادی را تغییر دهد، اما در حالی که این فیلم نقدهای خوبی کسب کرد، اما نبود منهتن با آنچه طرفداران انتظار داشتند مغایرت داشت. از آن زمان تاکنون، هیچ کس تلاش نکرده است که دوباره همان کار را انجام دهد.
در واقع دور کردن مرد عنکبوتی از شهر نیویورک ممکن است برای اینسامنیاک گیمز ریسک بالایی داشته باشد. اما پس از گذشت سه بازی از سری Marvel’s Spider-Man، بازیکنان سزاوار تنوع بیشتر هستند. همانطور که این فرنچایز جلوتر میرود، اینسامنیاک احتمالاً راههایی به منظور گسترش شهر برای جذاب نگه داشتن آن خواهد داشت. این امر ممکن است توسعهدهندگان را در یک دوراهی قرار دهد. امیدوار هستیم که سازندگان راهی برای ایجاد تعادل بین موارد کلاسیک این فرنچایز و محتوای تازه پیدا کند.