بازی Indiana Jones and the Great Circle شما را به استفاده از تفنگها تشویق نخواهد کرد

اگرچه استودیوی Machine Games با عناوین اخیر Wolfenstein نشان داد که در زمینۀ خلق بازیهای تیراندازی مهارت دارد، اما بازی جدید آنها، Indiana Jones and the Great Circle، روی تیراندازی و تفنگها تمرکز نخواهد داشت.
تیم سازنده در مصاحبهای با مجلۀ Edge اعلام کرد که تفنگها در این عنوان بیشتر «یک راه حل ثانویه و اضطراری» به حساب میآیند. اکسل تورونیوس، کارگردان بازی، در این باره گفت:
ما پلیر را به گانپلی و تیراندازی تشویق نخواهیم کرد و این روش اصلی برای پیشروی در مراحل نخواهد بود. راه و روش اصلی برای پیشروی در بازی استفاده از شلاق و هوش [برای دور زدن دشمنان و موانع] است.
به نظر میرسد که این رویکرد بیشتر با فرنچایز همخوانی داشته باشد. ایندیانا جونز کاراکتری نیست که در سناریوهای تیراندازی زیادی دیده شود و اصولاً سعی میکند با هوش خود بر دشمنان غلبه کند. تورونیوس در ادامه توضیح داد:
ایندیانا قدرتهای ماورائی ندارد. اغلب اوقات، به وضوح میبینید که شرکت در مبارزات برای او ساده و راحت نیست. به هر ترتیب، او یک معلم و باستانشناس دست و پا چلفتی است. عشق و علاقه به باستانشناسی، همیشه او را در موقعیتها و تلههای خطرناک و در مقابل دشمنان قدرتمند قرار میدهد. قرار دادن او در موقعیتهای متعدد تیراندازی، به معنای پایبند نبودن به کاراکتر ایندیانا جونز خواهد بود. تیم ما در Machine Games قصد دارد روی «مراحل خطرناک» تاکید کند. ما قصد داریم این حس را القاء کنیم که تیراندازی جوابگو نخواهد بود و در صورت انتخاب این رویکرد، محیط و دشمنان دست به دست یکدیگر خواهند داد تا شما را از بین ببرند.
بازی Indiana Jones and the Great Circle در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۹ آذر ۱۴۰۳) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. این عنوان از روز عرضه روی سرویس گیم پس در دسترس قرار میگیرد و در بهار ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵ نیز منتشر میشود.