بازی Dragon Age: The Veilguard شامل رنگهای پوست تیره متنوعتری برای شخصیسازی کاراکتر خواهد شد

کارگردان The Veilguard در مصاحبهای با مجله Edge اعتراف کرد که سیستم شخصیتسازی Dragon Age، با وجود گستردگی، در نمایش واقعگرایانه تنوع رنگ پوست ضعف داشته است، اما The Veilguard اینگونه نخواهد بود.
کورین بوش (Corianne Busche)، کارگردان بازی Dragon Age: The Veilguard، به طرفداران اطمینان داده است که در این نسخه، استودیوی بایوور یک سیستم شخصیتسازی جامعتر را ارائه خواهد داد که شامل تنوع رنگ پوست و شخصیسازی بیشتر میشود.
سالهاست که بازیکنان مجبور بودهاند برای رفع این مشکل به مادهای ساختهشده توسط طرفداران متکی باشند، زیرا مدلهای اصلی بازی در نمایش شخصیتهای با پوست تیرهتر، واقعگرایانه نبودند. اگرچه Dragon Age: Inquisition نسبت به نسخههای قبلی گزینههای بیشتری ارائه داد، اما تنوع رنگ پوست تیره همچنان محدود بود.
همچنین، نبود تنوع در مدلهای موی سیاهپوستان یکی دیگر از انتقادهای رایج به این سری بوده است. با وجود تلاشهای قابلتوجه توسعهدهندگان، نظرات کاربران در شبکههای اجتماعی نشان میدهد که گزینههای موجود هنوز هم کافی نیستند. مادسازان نیز تلاش کردهاند تا این مشکل را برطرف کنند، اما محدودیتهای فنی مانع از ایجاد تغییرات گسترده در بازی شدهاند.
تنوع در طراحی شخصیت، یک چالش همهگیر
BioWare تنها استودیویی نیست که به دلیل عدم ارائه گزینههای شخصیسازی کافی برای افراد با رنگ پوست متفاوت مورد انتقاد قرار گرفته است. این مشکل به طور گستردهای در صنعت بازیسازی وجود داشته و دارد.
شخصیسازی کاراکتر اصلی، بخش مهمی از تجربه بازیهای RPG است و بسیاری از بازیکنان ساعتها وقت صرف ایجاد شخصیتهای دلخواه خود میکنند. بازیهای نقشآفرینی با سیستمهای شخصیتسازی قوی، حتی با گرافیک قدیمیتر، میتوانند ساعتها به زمان بازی اضافه کنند.
توسعهدهندگان باید درک کنند که بازیکنان ترجیح میدهند به جای استفاده از ویژگیهای فانتزی مانند شاخ شیطان یا بال فرشته، شخصیتهایی شبیه به خودشان بسازند. چه کسی دوست ندارد خودش را در نقش یک اژدهاکش یا جادوگر قدرتمند ببیند؟