بازی Black Myth: Wukong یک اثر کاملا سولز لایک نخواهد بود

با فاش شدن آخرین پیشنمایشهای بازی Black Myth: Wukong، مشخص شد که این اثر از تمامی معیارهای ژانر سولز لایک پیروی نمیکند.
محبوبیت ژانر سولز لایک به لطف استودیوی FromSoftware در حال افزایش است. بسیاری از استودیوها نیز با عرضه بازیهایی مثل Lies of P و Stellar Blade، برای ساخت آثاری با این سبک تلاش کردند و به موفقیتهای زیادی دست یافتند.
احتمالا دیگر استودیوها نیز ترغیب شدهاند تا شانس خود را برای تولید آثار سولز لایک امتحان کنند و در عین حال، همین موضوع باعث میشود تا صنعت بازی از وجود چنین عناوینی اشباع شود. پس از اینکه مشخص شد سبک Phantom Blade Zero اختلاف زیادی با عناوین سولز لایک دارد، حالا به نظر میرسد یک بازی دیگر، چنین رویهای را پیش بگیرد.
بر اساس پیشنمایشهای Black Myth: Wukong، میتوان گفت که این عنوان یک اثر سولز لایک نخواهد بود. از آنجایی که لازم نیست تمام بازیها جهان باز باشند یا از روندی ثابت پیروی کنند، سولز لایک نبودن این اثر حائز اهمیت است.
اولین پیشنمایش این بازی که توسط Pure Xbox تهیه شده بود، لو رفت و اطلاعات زیادی را فاش کرده است. بر اساس شایعات، قرار بود امبارگوی پیشنمایشهای عنوان مذکور، روز دوشنبه برداشته شوند.
طبق برداشتهای اولیه Pure Xbox، بازی Black Myth: Wukong بر خلاف تصورات، یک اثر سولز لایک نیست:
این بازی سادهتر از عناوین سنتی ژانر سولز لایک است و در واقع ترکیبی از آن و عناوین اکشن RPG خواهد بود.
ماهیت خشن و طاقتفرسای آثار سولز لایک به خوبی شناخته شده است و حالا، به نظر میرسد که ماجراجویی Sun Wukong در چنین دنیایی رخ نمیدهد.
Xbox Pure بیان میکند که جاخالی دادن در این بازی، نسبتا آسان است. از آنجایی که سیستم دفع حمله خاصی در بازی وجود ندارد، بنابراین شاید تعیین زمانبندی مناسب برای جاخالی دادن، به منزله جبران همین موضوع از سوی توسعهدهنده صورت گرفته باشد.
همچنین، به وجود سلاحهایی در این عنوان اشاره شده است که معمولا در عناوین سولز لایک یافت نمیشوند. بنابراین، مقایسه این اثر با بازیهای اکشن RPG که تنها از عناوین سولز لایک الهام گرفتهاند، منطقیتر تلقی میشود.
علاوه بر آن، Sun Wukong به تغییر شکل موجودات متکی است و همین موضوع به مبارزات عمق بیشتری بخشیده است.
شاید بتوان گفت به صورت کلی، تغییر خوبی صورت گرفته است چرا که اکثر عناوین سولز لایک به دلیل سختی طاقتفرسا، مورد انتقاد قرار میگیرند. احتمالا Black Myth: Wukong در نهایت مخاطبان بیشتری را جذب کند. همچنین استودیوی سازنده این بازی، یعنی Game Science، شاید قصد دارد تا تجربهای شبیه به God of War را توسعه دهد.
همچنین عدم همکاری استودیوی Game Science با Sweet Baby Inc تایید شد. مدت زمان لازم برای اتمام بازی ۱۵ ساعت تخمین زده میشود و در عین حال، ممکن است محصول نهایی گیمپلی طولانیتری داشته باشد.