بازی Baldur’s Gate 3 با کرانچ کمی ساخته شده است

سوئن وینکه (Swen Vincke)، رئیس استودیوی لاریان (Larian Studios) و کارگردان Baldur’s Gate 3، اخیراً پیرامون چالشهای توسعهی این اثر تحسین شده و کرانچ صحبت کرده است.
رییس استودیوی لاریان طی کنفرانس Digital Dragons در لهستان، درباره مشکلاتی که توسعهدهندگان در ساخت Baldur’s Gate 3 با آن مواجه بودند، صحبت کرد. وی در پاسخ به سوالی دربارهی وجود کرانچ در فرآیند توسعهی اثر مذکور گفت:
ما در گذشته و طی پروسه ساخت Baldur’s Gate 3 این کار (کرانچ) را انجام دادیم. اگر بگوییم این کار را نکردهایم، دروغ گفتهایم. اتفاقاتی رخ داد که آنها را پیشبینی نمیکردیم.
آقای وینکه در ادامه افزود وجود کرانچ در برخی بازیها علیرغم تلاشهای زیاد اجتنابپذیر است. او به طور کلی این موضوع را به پیچیدگی روند توسعه بازی نسبت میدهد. وی همچنین اظهار داشت که به توسعهدهندگان اضافه کاری با حقوق اضافه داده میشود و در اغلب اوقات، دفاتر استودیو تا ساعت ۸ شب خالی میشوند.
ما باید اندکی کرانچ اعمال میکردیم. من فکر میکنم هنگامی که میخواهید کاری را به پایان برسانید، همیشه کمی فرصت خواهید داشت، بهخصوص در زمانی که پیچیدگیهای زیادی وجود دارد که در کنار هم جمع میشوند.
Baldur’s Gate 3 موفقیتهای زیادی را برای لاریان به ارمغان آورده و این استودیو در حال حاضر روی پروژههای بعدی خود کار میکند. این استودیو چندی پیش فاش کرد که دو بازی جدید در دست توسعه دارد و اخیراً نیز دفتر جدیدی را در شهر ورشو در کشور لهستان افتتاح کرده است.
بازی Baldur’s Gate 3 در حال حاضر بر روی پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC در دسترس است.