بازی بقا محور شرکت بلیزارد به دلیل مشکلات موتور لغو شده است

به نظر میرسد عنوان بقا محور و معرفی نشده شرکت بلیزارد اینترتینمنت (Blizzard Entertainment) به دلیل مشکلات موتور بازی و جهنم توسعهای که در آن قرار گرفته بود، لغو شده.
در گزارشی که روزنامه بلومبرگ (Bloomberg) منتشر کرده است، ادعا شده بازی بقا محور و معرفی نشده شرکت بلیزارد اینترتینمنت که با اسم رمز Odyssey شناخته میشد، به دلیل «جهنم توسعه» و مشکلاتی که در رابطه با موتور بازیسازی آن، یعنی Synapse، وجود داشت، لغو شده است.
این موتور داخلی در بلیزارد ابتدا برای ساخت و توسعه عناوین موبایل طراحی شده بود و در حالی که توسعهدهندگان قصد داشتند از Unreal Engine برای ساخت Odyssey استفاده کنند، سهامداران ارشد به آنها دستور دادند که برای حمایت از خواستههای خود به سراغ Synapse بروند. گزارش شده است که این امر منجر به لغو نهایی Odyssey، به دنبال مبارزات مداوم و تصمیم نهایی مبنی بر اینکه Synapse به تنهایی مناسب تولید چنین بازیای نیست، شد.
دیروز قرار بود بیش از ۱۹۰۰ کارمند در اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، ایکس باکس (Xbox) و زنیمکس مدیا (ZeniMax Media) اخراج شوند. این اتفاق ضربهای بزرگ به صنعت ویدیو گیم بود و آمار توسعهدهندگان اخراج شده در سال ۲۰۲۴ را به بیش از ۵ هزار نفر رساند. توجه کنید که هنوز در اولین ماه سال (ژانویه) قرار داریم.
در میان اخباری مبنی بر اینکه تعداد زیادی از افراد بیکار خواهند شد، همچنین فهمیدیم که Odyssey (بازی بقا محور بلیزارد اینترتینمنت که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد) لغو شده است. کسانی که روی این بازی کار میکنند و اخراج نشدهاند به پروژههای دیگری منتقل شدهاند.
در گزارش منتشر شده توسط جیسون شرایر (Jason Schreier) از بلومبرگ، تاکید شد که Odyssey – حداقل به عنوان یک مفهوم – از سال ۲۰۱۷ وجود داشته است. این محصول یک اثر بقا محور و جاهطلبانه بوده و از سرورهایی با ظرفیت ۱۰۰ بازیکن پشتیبانی میکرده است. تیمی متشکل از ۱۰۰ نفر روی Odyssey کار میکردند، اما هرگز کافی نبودند، زیرا اخیراً، بازی دچار جهنم توسعه شده بود، جهنمی از جنس مشکلات فنی، مبارزات مبتنی بر موتور، ناراحتی سهامداران و …
برای بسیاری، کنسل شدن این بازی یک حرکت ویرانگر است، به خصوص در زمانی که عناوین بقا محور – مانند Palworld – رونق چشمگیری را تجربه میکنند، اما توجه به این نکته نیز مهم است که در گزارش بلومبرگ اشاره شده وضعیت توسعه بازی به قدری کند و سخت پیش میرفت که انتشار بازی در سال ۲۰۲۶ نیز «بیش از حد خوشبینانه» تلقی میشد.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.