بازیکنان PS5 بیشتر زمان خود را صرف بازیهای تکنفره میکنند

اسناد فاش شده نشان میدهند که پایگاه کاربری PS5 به طور مداوم زمان بیشتری را برای تجربه عناوین تکنفره اختصاص داده است.
نشت عظیم اطلاعات اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) در ماه گذشته بسیار ویرانگر بود. بیش از ۱.۳ میلیون فایل داخلی به سرقت رفت و توسط هکرهای باجافزار در اینترنت به اشتراک گذاشته شد. افشای این اطلاعات، جزئیات بسیاری را در مورد بازیهای متعددی که استودیو برای چندین سال آینده برنامهریزی کرده است، فاش نمود و در عین حال، دادهها و معیارهای داخلی پلی استیشن که در دسترس عموم قرار نگرفته بودند نیز به اشتراک گذاشته شدند.
حجم اطلاعات به سرقت رفته آنقدر زیاد است که با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز هم شاهد اخبار جدیدی پیرامون این موضوع هستیم. این دادهها در حال حاضر نیز توسط مردم کنکاش میشوند و کسانی که آنها را به طور دقیق مطالعه کردهاند، اعدادی را یافتهاند که نشان میدهد بازیهای تکنفره و چندنفره در سه سال پس از عرضه PS5 چه عملکردی داشتهاند. همانطور که توسط کاربری در توییتر با نام کاربری FunkyClam به اشتراک گذاشته شده است، کنفرانس داخلی کسبوکار سونی در فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۱) نشان میدهد که کاربران PS5 زمان بسیار بیشتری را صرف بازیهای تکنفره نسبت به عناوین چندنفره کردهاند.
یک اسلاید خاص، کل ساعتهایی که بازیکنان PS5 به تجربه بازی پرداختهاند را ماه به ماه جمعآوری کرده است و طبق آن اسلاید، در هر ماه از زمان راهاندازی این کنسول، دارندگان PS5 بیشتر وقت خود را صرف بازیهای تکنفره کردهاند. به طور کلی، بیش از ۵۰ درصد تجربههای ماهانه را عناوین تکنفره به خود اختصاص دادهاند و این درصد در برخی ماهها مانند دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱)، به عدد ۵۹ میرسد. ۲۰ درصد زمان گیمرها در عناوین چندنفره رایگان و ۲۱ درصد در بازیهای چندنفرهای که نیاز به اشتراک پلی استیشن پلاس (PlayStation Plus) دارند، صرف شده است.
اسلاید دیگری نیز وجود دارد که تجزیه و تحلیل مشابهای را انجام میدهد. در این اسلاید از پایگاه کاربران هر دو کنسول PS5 و PS4 استفاده میشود، اما نتایج همچنان مشابه است. به عنوان مثال، در فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۱)، کاربران PS5 و PS4 به طور کلی ۳.۶ میلیارد ساعت بازی کردهاند، که ۲.۴ میلیارد ساعت از آن در عناوین تکنفره، ۹۱۴ میلیون ساعت در بازیهای رایگان و ۵۹۵ میلیون ساعت از آن در عناوین چندنفره که نیاز به اشتراک پلی استیشن پلاس دارند، صرف شده است.
ایجاد یک مدل سرویس محور موفق که توانایی حفظ کاربران برای مدت زمان طولانی را داشته باشد، کاری نیست که بسیاری از توسعهدهندگان و ناشران موفق به انجام آن شده باشند – در واقع اکثر آنها تلاش کردهاند و شکست خوردهاند – اما بازیهای چندنفره به خاطر ماهیتی که دارند معمولاً توسط تعداد زیادی از مردم و برای مدت زمان قابل توجهای بازی میشوند. مشاهده اینکه بازیهای تکنفره در میان کاربران پلی استیشن به طور ثابت محبوبتر هستند ممکن است برخی افراد را متعجب کند، اما به هر حال، پایگاه کاربری پلی استیشن به طور سنتی نشان داده است که تمایل بیشتری به تجربیات تکنفره دارد.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.