بازیساز مشهور: هیچکس نمیخواهد با کاراکترهای زشت بازی کند

تنوع فرهنگی و نژادی اجباری دربازی های ویدئویی، بحث جدیدی نیست و گاهی اوقات استودیوها را وادار میکند که شخصیتها را تا حد ممکن زشت طراحی کنند. اما برخلاف آنچه این شرکتها فکر میکنند، چنین چیزی به سلیقه مخاطبان خوش نمیآید.
از زمان آغاز به کار شرکتهای DEI مانند Sweet Baby Inc، ما شاهد طراحیهای عجیبوغریب شخصیتهایی بودهایم که بهوضوح میشد دخالت نیروهای بیرونی در روند ساخت آنها را متوجه شد. با این حال، Square Enix یکی از شرکتهایی است که از این موضوع فاصله گرفته و طراحی شخصیتهای منحصربهفرد و جذاب خود را حفظ کرده است.
مجله Young Jump با تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura)، خالق اسطورهای اسکوئر انیکس، در مورد طراحی شخصیتهای منحصربهفرد و روند فکری که پشت جزئیات آنها قرار گرفته، مصاحبه کرد.
نومورا توضیح داد سالها پیش، زمانی که در مدرسه تحصیل میکرد، یکی از همکلاسیهایش از زشتی یکی از کاراکترهای اصلی بازی محبوبش ایراد گرفت. این اتفاق، باعث ایجاد یک تغییر ماندگار در تفکر او شد، بنابراین او طی سالهای کاری خود، تا حد ممکن سعی در جذاب طراحیکردن کاراکترهای خود داشته است. با این حال، او اضافه کرد که در این گونه طراحیها همیشه محتاطانه عمل میکند. اگر بیش از حد بلندپروازانه یا ماجراجویانه باشد، آن کاراکتر با فضای اثر همخوانی نخواهد داشت. در عین حال، طراحی باید برای بازیکن دعوتکننده و خوشایند باشد.
اگر به Final Fantasy 7 Rebirth نگاه کنید، اثرات این رویکرد بسیار واضح است. نومورا میگوید این اولین باری بود که تمام شخصیتها و ویژگیهای آنان را خودش خلق کرد؛ بنابراین، بله، آنها کمی عجیبوغریب ممکن است به نظر بیایند، اما هر کدام شخصیت منحصربهفرد خود را داشته و طراحی آنها بخشی از داستان سرایی محسوب میشود.
بازیهایی مانند Stellar Blade و Bayonetta نیز به دلیل شخصیتهای اصلیشان، با افزایش محبوبیت زیادی مواجه شدند. متأسفانه، اخیراً اکثر استودیوهای بزرگ، به بهانه فراگیری و حمایت از اقلیتها، جذابیت و تفکر پشت طراحی شخصیتها را از بین برده و این امر را تبدیل به پر کردن یک چکلیست برای جلب رضایت کمپانیهای DEI کردهاند.