اکتیویژن احتمالا از هوش مصنوعی برای طراحی NPC استفاده کند

هوش مصنوعی اکنون سریعتر از هر زمانی در حال رشد است و شرکتهایی مانند اکتیویژن (Activision) نمیخواهند از این پیشرفت جا بمانند. طبق پتنت جدید اکتیویژن، این شرکت میخواهد هوش مصنوعی را به طراحی NPCها اضافه کند.
این استفاده به منظور واقعگرایانهتر شدن اعمال، واکنشها و بازخوردهای NPCهاست. هوش مصنوعی به آنها کمک میکند تا به اتفاقات گیمپلی بازخورد مناسبی نشان دهند. هوش مصنوعی استفاده شده با تحلیل بازخوردهای انسان توانسته به این درجه برسد.
نام پتنت مذکور «روشها و سیستمهایی برای اعمال هوش مصنوعی به منظور ساخت صدای گیمپلی» نوشته شده و به طور به خصوص به استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی برای ساخت واکنش صوتی انسانی و واقعگرایانه در هنگام گیمپلی مربوط میشود. با این تکنولوژی دیگر NPCها برای هر عملی که بازیکن انجام میدهد او را تهدید نمیکنند.
واکنشهای موردنظر ممکن است در قالب صوتی یا حرکتی به بازیکن نشان داده شود. عکسالعملهای ثبت شده و اتفاقات گیمپلی برای ساخت یک شبکه عصبی برای NPCها در طی رویدادهای گیمپلی استفاده میشوند.
پتنت همچنین درباره ساخته شدن ژستها و حرکات واقعی NPCها نیز صحبت میکند. این حرکات برای پشتیبانی از واکنشها و بازخوردهای صوتی موثر هستند. به زبانی دیگر، هر NPC در بازی دارای صدا و واکنشهای فیزیکی متفاوتی خواهد بود.
به گفته اکتیویژن، روش کنونی سازندگان برای ساخت واکنشهای NPC بسیار محدود و غیرواقعی است. اگر یک اثر بتواند به طراحی بصری و مکانیکهای گیمپلی فوقالعاده برسد، داشتن NPCهایی که واقعگرایانه نیستند شرایطی نامطلوب به وجود میآورد.
صدای تولید شده مصنوعی برای NPCها میتواند بر غوطهوری و تجربه کلی بازی تاثیر منفیای بگذارد. به همین خاطر ما به سیستمها و روشهایی نیاز داریم که اعمالی واقعی و بر پایه فیزیک جهان واقعی بسازند، تا تجربهای ایمرسیو به وجود بیاید.
شایان ذکر است که اکتیویژن در گذشته پتنتهای بسیاری ثبت کرده است. یکی از آنها به اشتراک گذاشتن اینتوری درون بازی با دیگر بازیکنان بوده که با واکنشهای متفاوتی رو به رو شده بود.