استودیوهای سازنده Call of Duty تحت تاثیر اخراجها قرار گرفتند

پس از خرید قابل توجه اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) به مبلغ ۷۰ میلیارد دلار، مایکروسافت (Microsoft) اخراجهای گستردهای را آغاز کرده که بر چندین توسعهدهنده درگیر در فرانچایز Call of Duty تأثیر گذاشته است.
طی مدت اخیر، صنعت سرگرمی – از جمله بازیهای ویدیویی – متحمل تعدیل نیروی زیادی شده و بسیاری از توسعهدهندگان و متخصصان این حوزه بیکار شدهاند. از جمله این شرکتها میتوان به آمازون (Amazon)، توییچ (Twitch)، گوگل (Google) و اخیراً اکتیویژن بلیزارد کینگ (Activision Blizzard King) اشاره کرد.
با وجود خرید چند ده میلیارد دلاری از سوی مایکروسافت، اکتیویژن بلیزارد به شدت تحت تاثیر اخراجها قرار گرفت و تیمهای بازیسازی و عمدتاً کارمندان اکتیویژن بلیزارد از این تصمیم متأثر شدند.
توسعهدهندگان در تمام استودیوهای سازنده Call of Duty، از جمله ریون سافتور (Raven Software)، تریآرک (Treyarch)، های موون استودیوز (High Moon Studios)، اینفینیتی وارد (Infinity Ward) و اسلجهمر گیمز (Sledgehammer Games) تحت تأثیر قرار گرفتند.
همچنین، پستهایی توسط کارمندان و بازیسازان استودیوی سازنده Call of Duty: Warzone Mobile، یعنی سالید استیت استودیوز (Solid State Studios)، منتشر شده و حاکی از آن است که اعضای این تیم هم درگیر اخراجها شدهاند.
تایلر دیاز (Tyler Diaz)، طراح سابق سیستمهای Call of Duty در استودیوی تریآرک، علیرغم به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به وضعیت خود، با جامعه به اشتراک گذاشت که اگرچه آنها «دیگر ممکن است درگیر فرنچایز نباشند»، اما «قطعاً میتوانند قول دهند که آینده Call of Duty روشن است».
آستین اوبراین (Austin O’Brien)، مدیر سابق انجمن ریون سافتور، گفت:
امیدوارم جامعه Call of Duty بفهمد من در هر فرصتی که به دست آوردم، صدای شما را در اولویت قرار دادم. روزی نبود که بیدار نشوم و تمام تلاشم را برای خدمت به شما انجام ندهم. آیا همیشه موثر بود؟ قطعاً نه، چون من فقط یک نفر هستم. اما لعنتی، سعی کردم!
متأسفانه، سایر توسعهدهندگان نیز از طریق رسانههای اجتماعی متوجه شدند که تیم خود را از دست دادهاند، همانطور که مایکل گوئرا (Michael Guerra)، سرپرست ارشد QA در استودیوی اسلجهمر گیمز، بیان کرد:
من اساساً کل تیمم را از دست دادم. در حال حاضر از بیان کلمات عاجز هستم.
به طور مشابه، مت هانسن (Matt Hansen)، که قبلا در استودیویِ های مون کار میکرد، به اشتراک گذاشت:
من تحت تأثیر اخراجهای امروز قرار گرفتم. من ویران و دلشکسته هستم، اما نمیتوانم بگویم که تعجب کردهام.
در حالی که باید دید مایکروسافت و اکتیویژن چه برنامهای برای آینده Call of Duty دارند، خروج غیرمنتظره توسعهدهندگانی که نقش مهمی در موفقیت این فرنچایز داشتند، منجر به عدم اطمینان میشود.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.