آیا سیستم Honor بازی Red Dead Redemption 2 باید در GTA 6 وجود داشته باشد؟

یکی از جالبترین ویژگیهای Red Dead Redemption 2 سیستم شرافت یا Honor آن است، اما آیا این ویژگی باید در GTA 6 بازگردد؟
Grand Theft Auto و Red Dead Redemption از راکستار شباهتهای زیادی با هم دارند، اما همچنین دارای تفاوتهای بزرگی نیز هستند.
در حالی که هر دو مجموعه روی دنیاهای باز تمرکز دارند که به بازیکنان اجازه میدهد هر طور که دوست دارند با آنها تعامل داشته باشند، GTA مطمئناً بسیار پر هرج و مرجتر از همتای وسترن خود است. به لطف سیستم شرافت، بازیکنان Red Dead با عواقب اعمال خود مواجه میشوند. اما آیا بازیکنان میخواهند این ویژگی را در GTA 6 ببینند؟
سیستم شرافت Red Dead Redemption 2 چیست؟
در Red Dead Redemption 2، بازیکنان یک نوار شرافت دارند که تحت تاثیر برخی اعمال پلیر، کم و زیاد میشود. هر بار که بازیکنان دزدی میکنند، بیگناهان را به قتل میرسانند یا کارهای بیشرمانه دیگری انجام میدهند، شرافت خود را از دست میدهند.
بر عکس، اگر آرتور مورگان تصمیم بگیرد مسالمتآمیز تسلیم کلانتر شود یا به افراد اردوگاهش کمک کند، به یک شهروند درستکار تبدیل شده و شرافت کسب خواهد کرد. در رتبههای بالاتر شرافت، بازیکنان مزایای مختلفی را دریافت خواهند کرد، از افزایش نرخ دریافت آیتم تا لباسهای جدید و حتی تخفیف در فروشگاهها.
اما آیا این سیستم برای GTA کار میکند؟
سیستم شرافت Red Dead Redemption 2 کاملاً با حال و هوای این اثر منطبق است و با کشمکش درونی آرتور مورگان در مورد اینکه آیا او واقعاً یک فرد «شرور» است یا خیر، مطابقت دارد. با این حال، یک سیستم مشابه با Red Dead لزوماً بهترین گزینه برای GTA 6 نخواهد بود.
به هر حال، عناوین Grand Theft Auto همیشه ماهیت پر هرج و مرجی داشتهاند، به طوری که بازیکنان ردیفی از اجساد را پشت سر خود جا میگذارند. در حالی که بازیها گاهی به اخلاقیات اشاره دارند، اما کمتر به کشتن بیرویه اهمیت میدهند و مجازات بازیکنان با افتخار پایین، باعث کاهش سرگرمکننده بودن گیمپلی میشود.
علاوه بر آن، آرتور مورگان برای کشتن یک غیرنظامی بیگناه، کمی از شرافت خود را از دست میدهد. اگر این رویکرد در GTA 6 پیاده شود، جایی که پرتابگرهای موشک، مینیگانها و سایر سلاحهای قدرتمند بدون شک در دسترس خواهند بود، بازیکنان میتوانند با سرعتی باورنکردنی افتخار خود را از دست بدهند.
GTA یک بازی در مورد روبهرو شدن با عواقب اعمال کاراکترها نیست. در عوض، دنیای باز آن صرفاً یک سندباکس است که برای سرگرمی بازیکنان در ایجاد هرج و مرج طراحی شده است.
طرفداران چه فکر میکنند؟
اگرچه برخی از طرفداران بدون شک دوست دارند این ویژگی را ببینند، اما اکثر افراد نمیخواهند این سیستم در GTA 6 بازگردد، همانطور که یکی از کاربران Reddit به درستی میگوید:
در Grand Theft Auto من یک گانگستر بیرحم هستم، نه یک کابوی خاکستری که گاهی کارهای شرورانه انجام میدهد.
با این حال، کاربر WeeklySavings اشاره میکند که یک سیستم مشابه اعتماد میتواند جایگزین افتخار شود. این سیستم میتواند به جای نشان دادن اینکه شخصیتها توسط مردم Vice City چگونه درک میشوند، سطح اعتماد بین شخصیتهای اصلی لوسیا و جیسون را منعکس کند.